• Lenafena

Hjärtklappning

Har problem med hjärtklappning senaste veckan, dvs pulsen ökar, det känns som hjärtat hoppar till i bröstet och käns obehagligt...
    Jag tog pulsen för att kolla om den var jämn men blev bara ännu mer rädd när ett slag hoppade över...
    Har kollat lite på nätet och det tycks inte vara alltför ovanligt med "hjärtklappning".
    Tänker ta upp det när jag träffar läkaren på tisdag.
    Är det någon som vet nåt tips för att det ska lugna ner sig?
    Jag är "bara" i vecka 13, så jag är ju inte höggravid direkt

• Svar på tråden Hjärtklappning
  • Lenafena

Om det är någon mer som har kännt av detta eller så får ni gärna berätta!

• Lenafena

Tack för alla svar!
    Jag ska be om ett ekg på läkarbesöket.
    Det har varit bättre idag, men jag känner fortfarande av hjärtklappningen då och då.

• Lenafena

Idag var jag på mvc och träffade läkaren. Berättade pm miina problem med hjärtklappning och hon skickade mig gensat till fyslab för att göra ett EKG samt bedömas av deras läkare.
    Naturligtvis hade jag inte hjärtklappning just då och ekg bedömdes som helt normalt!
    Så jag ska försöka slappna av och hoppas att detta lugnar sig!

• Lenafena

Foxy:

Visst har du rätt, men jag är lite extra orolig för mitt hjärta pga en sak som hände för fyra år sedan. Då fick jag jätteont i bröstet och ryggen, och efter lungröntgen och ekg så sa läkaren att mitt hjärta var förstorat samt att ekg var påverkat. Jag hade vätska i en lungsäck och det var en inflammation där. Tre månader senare fick jag göra ett hjärt ultraljud samt ekg och allt var fullständigt normalt. Troligen hade jag haft något virus på hjärta/lungor som läkte ut, och att hjärtat såg förstorat ut berodde på att jag inte hade kunnat andats in så som man skulle då det gjorde så förbaskat ont att andas, att hjärtat såg stort ut i jämförelse med lungorna. Detta var vad min nye läkare förklarade det med.
    Men i tre månader var jag väldigt orolig för att jag skulle bli en ung hjärtpatient... Läskigt!

Svar på tråden Hjärtklappning