• hela släkten

5 generationer

Finns det många här som är 5 generationer ? Nu för tiden skaffar ju de flesta barn så sent så endel hinner bara bli 3 generationer.
    Men ni på unga föräldrar borde väl många vara 5 generationer.
    I vår släkt hann vi nästan bli 6 generationer en gång, men 5 har vi varit i flera omgångar. Men nu precis har vi mist den 5 generationen. Hon hade 8 stycken barnbarnsbarnsbarn då. Hon var 16 år när hon blev mor, farmor vid 35 år och gammelfarmor när hon var 53 år och så mycket som över 80 när hon för många år sedan blev mormorsfarmor. Men som sagt nu finns hon inte mer och 5 generationer lyckas vi nog inte med flera gånger, alla blir ju bara äldre och äldre när de skaffar första barnet, utom ni då på unga föräldrar.

• Svar på tråden 5 generationer
  • O Hanna O

Hm...vi är fyra genarationer! Min farmor är 78 Pappa är 52 jag s1 och lilla karl 10 månader

• Heavenlyfaith

O Hanna O skrev 2008-02-12 23:15:56 följande:

Hm...vi är fyra genarationer! Min farmor är 78 Pappa är 52 jag s1 och lilla karl 10 månader
    Men fyra är väl inte direkt ovanligt
  • AlexandraN

Vi är 5 faktiskt! på mammas sida.
    Kunde varit på pappas sida också, men hon dog innan sessan kom ;/

• LovelyMeLovelyYou

Tråkigt nog bara 4 generationer både på min och makens sida, och det trots att jag iaf är ung, fast mamma var nämre 40 då hon fick mig så det ger ju en förklaring till det hela.

• Pollygrip

vi är fem generationer!
    morfarsmormor 87, Farmor 66, Pappa 42, jag 21 och Felicia 11 månder.

• Isalel

vi är fem och har varit fem på båda sidor av min mammas och pappas släkt :)
    Sonen 18 mån, jag 21 år, mormor, 44, gammelmormor 66 och gammelgammelmormor 88 :)
    På pappas sida var det sonen 18 månader, jag 21 år, morfar 46 gammelfarmor 78 och fram till förra veckan var gammelgammelfarmor 102, men hon dog i förra veckan.

• Jeda

Vi är "bara" fyra generationer, kvinnor. Min gammel mormor dog när mamma var liten, annars hade vi nog lätt varit 5 geneationer.
    Min mormor är 59 min mamma 43, jag 29 och min dotter 10 (sonen blir 6 men han e ju grabb *ler* )
    Jag har vuxit upp med en ung mamma och är själv ung mamma, hur min dotter gör väljer hon själv,men jag ser ju gärnma att hon iaf liksom jag gått ut skolan innan.

• Annica B

Hmm, få se nu... Farmor, drygt 80, pappa, drygt 50, jag snart 26 och mina barn 6 och 4 år.
    Och på mammas sida: Mormor snart 70, mamma, snart 51.

• Marlee

Fem generationer. mormorsmormor 98, mormorsmor 74, mormor 45, jag 24 och dottern 3.
    På min pappas sida är det bara tre generationer.
    På hennes pappas sida är dem fyra generationer på båda sidorna. =)

• MissXXX

Nu är vi 4 generationer, men under min dotters första månad var vi 5 generationer Tyvärr hann vi inte ta nåt kort, för min gammelmorfar var cancersjuk och såg eländig ut, så det kändes elakt att ta kort då...

Vi var iaf då:
    gammelgammel-morfar 80 år (min pappas morfar)
    gammelfarmor 53 år (min farmor)
    morfar 36 år (min pappa)
    mamma (jag) 18 år
    julia Nyfödd

Svar på tråden 5 generationer