• hela släkten

5 generationer

Finns det många här som är 5 generationer ? Nu för tiden skaffar ju de flesta barn så sent så endel hinner bara bli 3 generationer.
    Men ni på unga föräldrar borde väl många vara 5 generationer.
    I vår släkt hann vi nästan bli 6 generationer en gång, men 5 har vi varit i flera omgångar. Men nu precis har vi mist den 5 generationen. Hon hade 8 stycken barnbarnsbarnsbarn då. Hon var 16 år när hon blev mor, farmor vid 35 år och gammelfarmor när hon var 53 år och så mycket som över 80 när hon för många år sedan blev mormorsfarmor. Men som sagt nu finns hon inte mer och 5 generationer lyckas vi nog inte med flera gånger, alla blir ju bara äldre och äldre när de skaffar första barnet, utom ni då på unga föräldrar.

• Svar på tråden 5 generationer
  • Juhanna

VI är fem generationer.
    Gammelfarmor 98
    Morfar 62
    Mamma 39
    Jag 19
    Svea 8 månader

Har även fem generationer med min mormors päron

• Ina81

Vi är 5 generationer. Min gammelmorfar 92, min mormor 66, mamma 46, jag 26 och mina barn 3,5 och 1½ år

• aniratac

Min dotter har pappa, farfar, gamlafarmor och gamlafarmors mamma så de är 5 generationer.

• hela släkten

Vad kul att se att det finns så många som är 5 generationer. Träffas ni mycket alla i generationerna? Våran femte generation (första) träffade vi bara de få gånger det blev dags att ta generationskort nästan, så de allra minsta kände inte henne så mycket. Men de små barnens mormorsmor och mormorsfar har de mycket kontakt med , de är ju bara drygt 70 år, så de har mycket kul med alla barnbarnsbarn.

• Dumdidadida

Var 5 generationer när min stora tös föddes, den äldste där lever än, inne på sitt 101:e år nu!

• Harling1985

hela släkten skrev 2008-02-14 23:32:01 följande:

Vad kul att se att det finns så många som är 5 generationer. Träffas ni mycket alla i generationerna? Våran femte generation (första) träffade vi bara de få gånger det blev dags att ta generationskort nästan, så de allra minsta kände inte henne så mycket. Men de små barnens mormorsmor och mormorsfar har de mycket kontakt med , de är ju bara drygt 70 år, så de har mycket kul med alla barnbarnsbarn.
    Ja, vi träffas mycket.. Dock bor gammelgammelfarmor, och gammel farmor och gammelfarfar 20 mil i från oss, men vi försöker att träffas en gång i månaden eller iaf varannan..

Hos gammelmormor och gammelmorfar är vi ett par gånger i veckan.. Dom tycker att det är så himla kul när vi kommer så det blir lite liv i stugan...
  • MammaMandiz

Min dotter 2 månader
    pappa 18 år
    farmor 38 år
    farmors far (ca 60)
    farmors farmor ( ca 80 år)

5 generationer.

(¯`°?.¸ ღ♥ Tyra ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Steffisen

Vi var 5 generationer när jag föddes och 5 generationer när våran son föddes i sept 07.

Mamma-21 år
    Mormor-40 år
    Gammel mormor-60 år
    Mormors mormor-ca 80 år

• MachliN

vi är 5 generationer på min pappas sida.

Farmors mor (ca 85)
    Farmor (ca 65)
    Pappa (47)
    Jag (22)
    Thindra/Kevhyn ( 3år / 10veckor )

vi är 4 generationer på min mammas sida.

Mormor ( 73 )
    Mamma ( 51 )
    Jag ( 22 )
    Thindra/Kevhyn ( 3år / 10veckor )

Svar på tråden 5 generationer