• hela släkten

5 generationer

Finns det många här som är 5 generationer ? Nu för tiden skaffar ju de flesta barn så sent så endel hinner bara bli 3 generationer.
    Men ni på unga föräldrar borde väl många vara 5 generationer.
    I vår släkt hann vi nästan bli 6 generationer en gång, men 5 har vi varit i flera omgångar. Men nu precis har vi mist den 5 generationen. Hon hade 8 stycken barnbarnsbarnsbarn då. Hon var 16 år när hon blev mor, farmor vid 35 år och gammelfarmor när hon var 53 år och så mycket som över 80 när hon för många år sedan blev mormorsfarmor. Men som sagt nu finns hon inte mer och 5 generationer lyckas vi nog inte med flera gånger, alla blir ju bara äldre och äldre när de skaffar första barnet, utom ni då på unga föräldrar.

• Svar på tråden 5 generationer
  • Senap

Vi var 5 generationer när jag föddes.
    Jag, mamma, mormor, mormorsmor och mormorsmormor.
    Men nu är vi bara 4 med mitt barn.
    Jag fick mitt första barn när jag var 30 men det spelade mindre roll. Min mormorsmor dog när jag var 11 och då ville jag inte ha barn.

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • verrron

vi är också 5 generationer

Morfarsmormor hon är 94
    morfarsmor 68
    morfar 46
    jag 24
    och mina småttingar på 4 och 2 år

• AngelicaF
    Jeda skrev 2008-02-13 09:43:52 följande:
    Vi är "bara" fyra generationer, kvinnor. Min gammel mormor dog när mamma var liten, annars hade vi nog lätt varit 5 geneationer. Min mormor är 59 min mamma 43, jag 29 och min dotter 10 (sonen blir 6 men han e ju grabb *ler* )Jag har vuxit upp med en ung mamma och är själv ung mamma, hur min dotter gör väljer hon själv,men jag ser ju gärnma att hon iaf liksom jag gått ut skolan innan.
    Så din mormor var 16 när hon fick din mamma? Och din mamma var 14 när hon fick dig?
  • cizzon

vi är 4generationer från alla håll!!men blir vel säkert 5 sen=)

mormor 62, mamma 42, jag 21 och lilla liam 3mån!

• 86maria

vi är oxå 5 generationer.
    Min son 4mån, jag 21, min mamma 45, min mormor 66 och min gammel mormor 92...
    har haft på min pappas sida med, mem dom avled för ca: 1mån sen...

• Harling1985

Vi är fem genrationer på pappa sida.. gammel farmor är 90, farmor är 63, pappa 43 jag 22 och min lilla pojke är 7 år..

På mamma sida är vi "bara" fyra, då gammel mormor gickbort gör några¨år sen men iaf. Mormor 65, mamma 42, jag 22 och Hampus sju.

Men å andra sidan är vi en rätt stor släkt över huvudtaget, iaf, på mammas sida,
    Där mormor och morfar har 6 barn,

Moster Carina som har 8 barn
    Moster Gunilla som har 8 barn
    Min mamma som har 5 barn
    Morbror Bengt som har 3 barn, och 1 på väg som ska komma i mars.
    Moster Linnea har "bara" 1 barn.
    Och Morbror Johan inget än.

Vilket är alltså snart 26 barnbarn

Fyra uatv barnbarnen har barn, så det kanske hinner bli en genrationer till...

• lillam82

vi é med 4 generationer tjejer...
    min mormor 77år
    min mamma 51år
    jag 25år
    min dotter wilma 6år

• Heavenlyfaith
    Marlee skrev 2008-02-13 09:50:54 följande:
    Fem generationer. mormorsmormor 98, mormorsmor 74, mormor 45, jag 24 och dottern 3.På min pappas sida är det bara tre generationer.På hennes pappas sida är dem fyra generationer på båda sidorna. =)
    Då är ni isf 6 generationer eftersom du glömde skriva till din mamma
  • cizzon
    Svar på #18
    hon menade vel kanske dotterns mormor!
  • Tokfrjant

Vi var fem generationer och nu är jag gravid så det blir nog en femgenerationsbild till från min mammas sida. Den äldsta i vårat led är min mormor mor som fyller 92 iår.

Svar på tråden 5 generationer