Inlägg från: Harling1985 |Visa alla inlägg
  • Harling1985

5 generationer

Vi är fem genrationer på pappa sida.. gammel farmor är 90, farmor är 63, pappa 43 jag 22 och min lilla pojke är 7 år..

På mamma sida är vi "bara" fyra, då gammel mormor gickbort gör några¨år sen men iaf. Mormor 65, mamma 42, jag 22 och Hampus sju.

Men å andra sidan är vi en rätt stor släkt över huvudtaget, iaf, på mammas sida,
    Där mormor och morfar har 6 barn,

Moster Carina som har 8 barn
    Moster Gunilla som har 8 barn
    Min mamma som har 5 barn
    Morbror Bengt som har 3 barn, och 1 på väg som ska komma i mars.
    Moster Linnea har "bara" 1 barn.
    Och Morbror Johan inget än.

Vilket är alltså snart 26 barnbarn

Fyra uatv barnbarnen har barn, så det kanske hinner bli en genrationer till...

• Harling1985

hela släkten skrev 2008-02-14 23:32:01 följande:

Vad kul att se att det finns så många som är 5 generationer. Träffas ni mycket alla i generationerna? Våran femte generation (första) träffade vi bara de få gånger det blev dags att ta generationskort nästan, så de allra minsta kände inte henne så mycket. Men de små barnens mormorsmor och mormorsfar har de mycket kontakt med , de är ju bara drygt 70 år, så de har mycket kul med alla barnbarnsbarn.
    Ja, vi träffas mycket.. Dock bor gammelgammelfarmor, och gammel farmor och gammelfarfar 20 mil i från oss, men vi försöker att träffas en gång i månaden eller iaf varannan..

Hos gammelmormor och gammelmorfar är vi ett par gånger i veckan.. Dom tycker att det är så himla kul när vi kommer så det blir lite liv i stugan...
Svar på tråden 5 generationer