Adoptivbarn
Ja det är sorgligt hur vissa ser på oss adopterade. Ofta tycker jag dessutom det är andra adopterade som har vissa åsikter om att de hade haft det bättre i sitt hemland (adopterade här på FL och även forskare/politiker som själva är adopterade, speciellt en person som är kritisk till hela adoptionsgrejen).
Själv har jag bara positiva upplevelser och blir ledsen över sånt snack om att vi skulle längta hem (hur kan man längta till något man inte känner till). Jag är ju adopterad från Sverige så jag har ju inte heller upplevt någon rasism/mobbing och dylikt så kanske det har varit lättare för mig än för andra adopterade. Men alla jag känner som är adopterade har bra kontakt med sina föräldrar och mår psykiskt bra, har bra jobb etc.
Man placeras ibland in i nåt fack, som att folk tar för givet att man mår psykiskt dåligt, att man riskerar att ta självmord, att man blir kriminell eller bara allmänt utanför samhället. Så är inte fallet med någon adopterad jag känner.
Ibland känns det som man måste gå omkring och bevisa hela tiden att man mår bra och trivs med livet som adopterad.
Håller med Angla, att dessa människor med förutfattade meningar tycker jag synd om, hur klarar de av att leva i vårt samhälle med mångkulturella värderingar och mångfald. De måste verkligen må dåligt av att se alla adopterade gå omkring