emcjoh skrev 2008-02-19 10:48:22 följande:
Min mamma kände sig med en säkerhet på ca:100% som kvinnan som var vän med Morgonsolan.Hon ville nog kunnat reproducerat sig själv o. se likheter mellan sig o. barnet (som istället blev jag). I vårt fall spelade det nog också in att min mormor var ytterst neg. inställd till adoptionen o. därför inte såg mig som sitt barnbarn. Det kan inte ha varit så lätt det heller.... Usch vad ego dethär blev, som ngt terapisamtal el så (skulle kske iofs behövas det med).Men även om föräldrar blir ordentligt utbildade, ÄR det ju svårare med omgivningen, släkt o. vänner. Tyvärr har jag ingen lösning nu men fömodligen är ju enda möjligheten att försöka förändra människors inställning på sikt. Och så är vi där med svenskheten i den andra tråden..... VAD trött jag bliir.
Blir så ledsen av att läsa detta! Men samtidigt är jag så ego att jag är glad att du vill dela med dig av dina erfarenheter! Det hemska du upplevt sporrar mig att bli den bästa mamman min dotter kan ha, vill att hon alltid ska veta hur efterlängtad och älskad hon är!
Skulle faktiskt ge vad som helst för att även du skulle ha känt detta från din mor!! Tycker att du är så himla stark som klarat dig trots detta och att du verkligen vill berätta!
Tack!!
Kram