Inlägg från: sommar2001 |Visa alla inlägg
  • sommar2001

Vitvaror från rusta?

Atlas har inget med Electrolux att göra. Electrolux hade Atlas som varunamn men var dumma nog att inte namnskydda det i öster varpå man använde detta namn då det gav gratis marknadsföring. Detta gjorde att Electrolux slutade tillverka varor med Atlas som namn.

Angående komponenter så är det inget som köps via Electrolux men kan köpas av samma leverantör som Electrolux har, det är inget jag vet något om.

Electroluxkoncernen tar verkligen avstånd från att bli sammankopplade med Atlas.

Se gärna denna länk

www.atlasvitvaror.com/frameAbout.htm

• sommar2001

Ett bra tips är att kolla upp vad som gäller under garantiservice. Tror att de har service via garantgruppen. Men ibland med "udda" märken kan det vara så att man inte har service utan direkturbyte. Om så är fallet kan det ta en längre tid att få varan utbytt och då står du kanske ett par veckor/månader utan maskin.

Stora kedjor har ofta varor man kan få låna när sådant händer men Rusta klassas inte som en kedja som säljer mycket vitvaror och då kankske du inte har möjlighet att få en låne produkt.

Om du nu ska köpa något där skulle jag i första hand kontakta de som har service på produkten och fråga vad som gäller och sedan skulle jag även fråga Rusta om de har låneprodukter om en service skulle dra ut på tiden.

• sommar2001
    Svar på #14
    Då måste din bror "fyndat" alla Mieles måndags-ex.

Arbetar också i branchen och har haft ett enda reklamationsärende de senaste 3 åren,gällande alla produkter från dammsugare till espressomaskiner med Mieles namn på.

De enda produkter vi haft garantiservice på är en modell av kylarna. Det är inte några spridda skurar som det är på alla andra övriga märken jag har i min butik.

Men vi har kanske bara haft tur...
Svar på tråden Vitvaror från rusta?