• Nilsson1

Nynäshamn..

Hej.
    Någon som bor eller har bott i Nynäshamn ?

Va tycker /tyckte ni om att leva där ?

• Svar på tråden Nynäshamn..
  • Jen 82

Jag har bott där. Det var ett bra ställe att växa upp på men sen blev det alldeles för litet och för mycke alla känner alla känsla så jag bor inte där längre.
    Fantastiskt på sommaren men rätt trist på vintern, grått och blåsigt.

• Nilsson1

Okej..jo på sommaren måste det vara underbart. Blåsigt som bara den vet jag att det är där..men jag är ute efter lugn å ro å det verkar d ju va där :)

• jerka79

Japp, bor lite utanför Nynäshamn. Kan varmt rekommendera Nynäshamn sommartid med hamnen  och dess fina natur runt omkring

• mizztigger

det är jättefint och om det fanns arbete för oss, jag o min fru, hade vi flyttat tillbaka nu..

är ofta där oh hälsar på våra föräldrar och vänner

• Nilsson1

Va kul !:)
    Pendlar du / ni..nån i er familj till stan eller så till jobb osv..?

Kan du rekomendera något /några bra lägenhets områden..hyresrätter ?

• jerka79
    Nilsson1 skrev 2008-02-15 08:34:21 följande:
    Va kul !:)Pendlar du / ni..nån i er familj till stan eller så till jobb osv..?Kan du rekomendera något /några bra lägenhets områden..hyresrätter ?
    gå in på kommunens hemsida www.nynashamn.se där finns det adresser till de flesta hyresvärdaran i kommunen, finns även många privatägda hyresrätter här som ofta brukar vara i de mysigare områdena
  • Nilsson1
    jerka79 skrev 2008-02-15 08:38:11 följande:
    gå in på kommunens hemsida www.nynashamn.se där finns det adresser till de flesta hyresvärdaran i kommunen, finns även många privatägda hyresrätter här som ofta brukar vara i de mysigare områdena
    Ja det ska jag göra :) Tack så mkt !
  • jerka79

Det är väldigt många som bor i Nynäshamn och pendlar till exempelvis Sthlm. Jobbutbudet är inte så stort här Nu byggs det dubbelspår (pendeltåg) hela vägen till Nynäs så då får vi hoppas att trafiken går smidigare plus att nya motorvägen är under byggnation. Själva jobbar vi inom kommunens gränser men i och med motorvägs bygget så blir det ju inte längre främmande med arbete utanför kommunen

• Jen 82

En av de största anledningarna att vi inte flyttat tillbaka är just det där med jobb och att det blir så långt att pendla in till stan, speciellt om man som vi har barn då funkar det inte att pendla så pass många timmar om dagen.

• Nilsson1
    jerka79 skrev 2008-02-15 08:51:32 följande:
    Det är väldigt många som bor i Nynäshamn och pendlar till exempelvis Sthlm. Jobbutbudet är inte så stort här Nu byggs det dubbelspår (pendeltåg) hela vägen till Nynäs så då får vi hoppas att trafiken går smidigare plus att nya motorvägen är under byggnation. Själva jobbar vi inom kommunens gränser men i och med motorvägs bygget så blir det ju inte längre främmande med arbete utanför kommunen
    Ja men det är ju jätte bra att dem håller på å bygger. Det är ju lite långt å åka..men levnads standarden måste ju vara underbar där, å det är ju faktiskt det som är viktigast !
Svar på tråden Nynäshamn..