Nynäshamn..
Hej.
Någon som bor eller har bott i Nynäshamn ?
Va tycker /tyckte ni om att leva där ?
Hej.
Någon som bor eller har bott i Nynäshamn ?
Va tycker /tyckte ni om att leva där ?
Ja estö är vi riktigt sugna på faktiskt..Backlura vet jag att man ska akta sig för..hehe..så d e ingen risk att vi hamnar där. Nu har vi iaf bestämt oss för att bosätta oss i nynäs..får se bara när å var vi hittar nån fin lägenhet..Ser fram emot en härlig sommar där :)
vi började kolla på att flytta tillbaka lite smått.. jag vill till sandhamn lr gamla sandhamn då..
hade ni jobb eller skall ni ha? barn?
Jasså..Trevligt !
Min sambo kommer att vara färdig utbildad ungefär då vi eventuellt kommer att bosätta oss där, så han ska söka jobb där eller i närheten..kanske haninge å så..
Jag jobbar i stlhm nu..men kommer nog att försöka söka nytt jobb i närheten av nynäs eller i nynäs...om d finns..annars får jag pendla..inte så mkt å göra åt saken.
Inga barn har vi..två katter bara..hehe..
Vart bor ni nu ?
i haninge. har bott här sedan 06 men annars har jag bara bott på sandhamn. hita tom ett hus som jag vill ha där borta..
ni vill inte köpa BRF då?
Bor & är till hälften uppvuxen i Nynäs.
bor just nu på Estö, här är det väldigt lugnt, nästan för lugnt...
Backlura är faktiskt helt okej att bo på, bodde där tills flytten för 1 år sen, men det beror på var på Backlura man hamnar.
Det stökigaste stället på området är egentligen från backlurav 3- 25. De sista 3 höghusen (där Nynäsbostäder oxå har sitt kontor) är väldigt lugna & sen resten av området, dvs "Ribban" (gul/vita radhusen), Diskusen (uppe på höjden som nu blir bostadsrätter), blåa husen mot "Släggan" efter "ribban" & "Släggan", hyreshusen ner mot Nickstaskogen.
Heimdal är mysigt, där bodde min pappa när jag var liten :)
jämfört med haninge så är det inte dyrt..
ialalfall inte de husen vi kollar på i haningeområdet.
Nej kan tänka mig det..Nån gång längre fram köper vi nog oss ett radhus eller en villa i kanske nynäs.
Jobbar ni i närheten av nynäs ?
nä. jag jobbar i högdalen och frun e mamamledig och "mellan arbete" men hon är utbildad barnskötare och kan få jobb när hon gå av ledigheten.
om vi skulle flytta kan jag sträcka mig till att pendla till haninge