Inlägg från: Heahog |Visa alla inlägg
  • Heahog

Nynäshamn..

Bor & är till hälften uppvuxen i Nynäs.

bor just nu på Estö, här är det väldigt lugnt, nästan för lugnt... 
    Backlura är faktiskt helt okej att bo på, bodde där tills flytten för 1 år sen, men det beror på var på Backlura man hamnar.

Det stökigaste stället på området är egentligen från backlurav 3- 25. De sista 3 höghusen (där Nynäsbostäder oxå har sitt kontor) är väldigt lugna & sen resten av området, dvs "Ribban" (gul/vita radhusen), Diskusen (uppe på höjden som nu blir bostadsrätter), blåa husen mot "Släggan" efter "ribban" & "Släggan", hyreshusen ner mot Nickstaskogen.

Heimdal är mysigt, där bodde min pappa när jag var liten :)

• Heahog

Vissa hus stambyts nu & de fräschas väl upp vad jag vet. Husen här uppe är ju äldre,så lägenheterna har ju sin charm ^^

Vet inte hur det är i de olika husen, men Nynäsbostäder har ju VLU vilket jag tycker bara är skit. Kan inte påstå att alla får fräscha lägenheter men de är nog helt okej :)  De fräscha brukar ju gå åt rätt fort dock, men ni får väl åka ner & kika på nån iaf :)

Trist bara att Nynäsbostäder inte visar planlösning & mer fakta om själva lägenheten på webben, att ha så skulle underlätta för många & dessutom skulle det nog göra Nynäsbostäder uppskattade...

Jag jobbar inte, är mammaledig. Ska dock söka jobb så fort sonen fått börja på dagis nån gång i höst, men pendla tror jag inte att jag gör. Är ju ensamstående & då är det mkt klurigare... Har ingen hjälp med barnen, så det blir nog jobb väldigt nära tyvärr.

Om ni har möjlighet så tycker jag att ni ska åka hit & kika i de områden ni är intresserade av :)

Nilsson1 skrev 2008-02-19 15:08:25 följande:
    Nämen va kul med en som bor på estö. Är det fräscha lägenheter ? Vi har inte varit på någon visning där..så vi vet ingenting..hehe. Jobbar du i nynäs eller pendlar du någonstans ?
  • Heahog

VLU = VAlfritt lägenhets underhåll...

Dvs vill du höja standarden, tex byta tapeter,så får du själv betala för det. Antingen genom Nynäsbostäder som då lägger till kostnaden i ett visst antal månader på hyran & skickar dit en fackman, du själv anlitar & betalar en fackman som gör jobbet åt dig eller så gör du jobbet själv.

Svar på tråden Nynäshamn..