• camillaja

Vilket hundfoder använder du?

Har börjat fundera över mitt hundfoder, det är "dyrt" och svårt att få tag på. Jag använder idag Nuttra Nuggets Preformence och det kostar ca 450kr/15kg. Började använda fodret när jag bodde i Haparanda och där kostade (och kostar fortfarande) fodret 280kr/15kg. Ska upp under påsk och köpa på mig en massa säckar. Men funderar på om jag i framtiden ska byta foder. Funderar på RC som iof inte heller är ett "billigt" foder men det är i alla fall lätt att få tag på. Såg en undersökning i tidningen för lite drygt 1 år sedan där de kommenterade att näringsmässigt var det ingen skillnad på dyra och billiga foder.

Vilket foder använder ni, hur mycket kostar det och varför valde ni det?

• Svar på tråden Vilket hundfoder använder du?
  • Thats me

Jag har en JACK RUSSEL TERRIER.. Han får ROYAL CANINS hundfoder..

funkar bra tycker jag. även katten har ROYAL CANINS kattfoder..

Såra mej hellre med sanningen än gör mej lycklig med en lögn.....
  • Thats me

Kosnaden för ROYAL CANIN är ca 475:- för 15 kg.. nu köper jag mindre förpackningar men vet inte riktigt vad det kostar då..

varför jag valde det: smidigt att få tag på och sen säljer en släkting som bor i närheten det i butiken där han jobbar:)

Såra mej hellre med sanningen än gör mej lycklig med en lögn.....
  • Fru O Mamma Kokkonen

450:- för 15 kilo är bara 30:-/kilot, inte så dyrt med tanke på vad vår mat kostar När jag hade hund använde jag vetriänerns egen (kommer inte ihåg vad den heter) jo, Eacunuba eller Pedigree. Lycka till!

• Imox

jag varierar mellan två foder har en hund som tröttnar efter ett tag..

har provat istortsätt alla foder, han har varit dålig i magen av alla men så har jag kommit på att han antagligen e allergisk mot kyckling mjälet som e i istrotsett alla foder.

så nu kör jag proplan lax - är toppen o innehåller lika mycket som ett hög aktivitets foder
    och proplan lamm o ris (valp foder) - eftersom han inte äter fullt så myckt som han ska får han ett valp foder med mer fett i...

köper 3kg säckar kostar ca 189 för vuxen fodret valp e lite dyrare

men proplan e absolut det bästa foderet han har ätit då pälsen e helt underbar o klorna o allt!!!

det är en jackrussel starx över året

• Emelie90

Jag har anndvänt Doggy på en 1 årig Aussie, RC på en 2 årid schäfer och sen doggy extra på en schäfer 10 år.

• Emelie90

Just ja. Doggy = 15 kg 170 kr Rc = 15 kg 500 kr Båda lätta att få tag på

• Kantarellen

James wellbelovd ger jag, kanske inte billigt eller lätt att få tag på men men...

Franks pro gold är nog ganska likt ditt foder och relativt billigt, men det är nog inte heller lätt att få tag på.

• skåne tjej

Pedigree Pal som torrfoder sedan så blandar jag alltid i matrester, någon ägggula ibland eller solrosolja. De får alltid uppblött foder.
    Inte konstigt att även hundarna tröttnar på enbart torrfoder!

Svar på tråden Vilket hundfoder använder du?