• camillaja

Vilket hundfoder använder du?

Har börjat fundera över mitt hundfoder, det är "dyrt" och svårt att få tag på. Jag använder idag Nuttra Nuggets Preformence och det kostar ca 450kr/15kg. Började använda fodret när jag bodde i Haparanda och där kostade (och kostar fortfarande) fodret 280kr/15kg. Ska upp under påsk och köpa på mig en massa säckar. Men funderar på om jag i framtiden ska byta foder. Funderar på RC som iof inte heller är ett "billigt" foder men det är i alla fall lätt att få tag på. Såg en undersökning i tidningen för lite drygt 1 år sedan där de kommenterade att näringsmässigt var det ingen skillnad på dyra och billiga foder.

Vilket foder använder ni, hur mycket kostar det och varför valde ni det?

• Svar på tråden Vilket hundfoder använder du?
  • Marlene B

Jag ger min Leonberger färskfoder. 8 st Bravo plus burgare/ dag.

Har tidigare kört med RC 4800 och ska börja ge det igen varvat med BRAVO.

• CarlHerman

Royal canin maxi junior, köper 15kg-säckarna så räcker det ca 5-6 veckor än så länge.

• äva

ANF-Adult, lamm o ris, ca 500sek/15kg, men jag tycker inte att det är så dyrt, säcken varar nästan i tre mån, kattens mat blir däremot dyr

• annroll

vår labbe får Hundkökets. Vi beställde hem o de kostade för 30 kilo uppbärt o inbärt 500 kr typ. O då va de 100 kr frakt.
    Mkt bra. =)

• Hondjuret

Klass, ca 180 kr för tio kilo. Robur ibland, minns ej pris. Hemlagat slinker ned då och då!

• Zoolie

Magnussons använder vi! 270:- säcken plus att man får de hemkört, perfekt

• Kickiliina

Traj frysfoder - 7:-/kg  samt Lone Star Hearty Choise 349:-/15kg(kennelpris)

Hundarna äter Tikar: 350g Traj samt 3dl Lone star/ dag
                          Hanar: 700g Traj samt 5dl Lone Star/dag

¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ Lucas & Liam - Mammas Trollungar ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸
  • Scapula

Vi ger vår norrbottenspets ANF holistic. Kostar ca 500 för 15kg men det blir inte särskilt dyrt i längden då han inte behöver äta lika mkt av det som ex carrier som vi hade från början (från uppfödaren) kanonfoder! han har jättefin päls och älskar maten (mkt små bitar)

Svar på tråden Vilket hundfoder använder du?