Inlägg från: Butterscotch |Visa alla inlägg
  • Butterscotch

hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2

rött och guld skrev 2008-02-17 12:39:52 följande:

linny, tror du verkligen jag går på att ni har den inkomsten ni har? NEJ!
    Vad är så konstigt med deras inkomster? Eller utgifter antar jag att du menar, eftersom tråden handlar om hur mycket man har spenderat per dag.
  • Butterscotch

Jag har köpt ett par babybyxor i present till en kompis - 149 kronor. Sen köpte jag två leksaker till min dotter också, det kostade ungefär lika mycket. Så vi ligger på ca 300 kronor hittills idag, men det blir nog lite till innan dagen är slut.

• Butterscotch

Två ekologisk mjölk och två burkar lasagne (den enda burkmat min dotter behagar äta): typ 35 spänn.

Snart ska jag ut och käka middag med tjejkompisar och då går det väl en 400 till ungefär.

• Butterscotch

Sniglar och Krut skrev 2008-03-02 14:13:26 följande:

Lite grejer som fattades? Ringde svärmor och sa: "hej, kom gärna hit på middag. Har ni lust att svänga förbi Ica och köpa oxfilé som vi ska ha till gratängen bara?"
    Man slipper ju laga själv i alla fall, och så får man (förhoppningsvis) trevligt sällskap. Så det var kanske väl spenderade pengar ändå.

När vi går bort på middag hos någon brukar vi alltid ta med en flaska vin, vilket ofta innebär att vi spenderar mer pengar på att bli bortbjuden på middag än vad middagen i sig kostade. Men det jämnar ju ut sig i längden.
  • Butterscotch

Ungefär 550 kronor på Nacka byggnadsvård, för två leksaker och en husnummerskylt. 200 kronor för barnskor, och ungefär 350 kronor för några flaskor vin. Ska iväg och handla middagsmat snart och då går det väl ett antal hundralappar till.

• Butterscotch

Hittills har jag bara köpt en latte för 30 spänn på flygplatsen där vi släppte av maken i morse. Mer lär det inte bli om det fortsätter att snöa/regna, pallar inte att klä på mig och dottern för att gå till affären. Vi klarar oss nog till imorgon.

Svar på tråden hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2