hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2
forts...
forts...
Skor för 49 kr på Lidl, de är varken snygga eller bra att gå i men det enda som betyder nåt är att de är billiga.
Och så köpte jag frukt på tredjesorteringen bakom grönsaksboden i stan, halva priset. 6 kr/kilot. Jag fick slänga hälften, men hellre det än att köpa förstaklassfrukt på ICA för 12 spänn kilot. Det är ju dyrare!
(Ja, för de som inte hängt med.... jag ÄR ironisk)
Lägger in dagens inköp här också:
89:- lunch, idag fick jag betala själv...
70:- för "riktigt" bröd
Jennie med ie, vilken kanondag du har haft för ekonomin!! *applåderar*
Ingenting!!
Lunchen var rester från gårdagens middag, så det måste väl vara gratis och dessutom bjuder mina föräldrar på middag ikväll så jag har en toppendag rent ekonomiskt.
Det som kan sätta käppar i hjulet är att jag vunnit en auktion på Tradera där jag väntar vinnarmail, så kanske gör jag av med lite pengar senare idag.
Jennie med ie: Jag köpte 3 kg fläskkött som var sådär härligt mycket fett och späck på, för det är faktiskt nyttigt och gott med fett.
Lunchsallad på pressbyrån för 50 spänn så än så länge är det lugnt.
Ska på middag hos kollega ikväll och ska köpa med mig någon värdinnegåva. BLir nog en flaska vin så där går nog ytterligare 120 ca. Sedan ska vi ut och då vet man aldrig. Ska nog ta det lugnt. Taxi hem brukar det dock alltid sluta med. Men vi får se hur det går..
203 kronor på HM. Men hade presentkort så egentligen har jag inte spenderat en krona. Och så kommer det förbli.
än så länge inte en krona..troligtvis blir det inget heller..har allt hemma som behövs.
Lunch 55:-, men jag lånade grannens busskort för att åka t.or till jobbet. Det var väl ekonomiskt?
44kr på öb
2 påsar ostbågar 20 kr
vita bönor 4 kr
chilipeppar 10
dajm 10 kr
och så blir det nog ca 20 kr till på dricka. Och sen ska jag inge mer handla idag