• Odile

hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2

137:- för en matkasse på dyra Konsum!

• Odile
    Linny skrev 2008-03-09 20:38:54 följande:
    Fast 137 för en hel matkasse är väl billigt? Eller ja, det beror ju på vad man köper förstås, men jag tänker mig en kasse full. Vi fick väl tre kassar fulla när vi handlade idag, men det var inte din summa gånger tre. Sen är vi ena jäkla puckon när vi handlar, men det är en annan historia
    Jag handlade ett pkt pulversås, två kycklingfiléer och en liten påse ris. Jag tycker det är dyrt! Försöker storhandla på Willys ibland och det är såklart billigare, det tjänar man på.
  • Odile
    Linny skrev 2008-03-09 22:36:55 följande:
    Ah ok. Tänkte mig en fullproppad påse Jo det var faktiskt Willys vi handlade på idag, men då vi alltid väljer "fel" grejer så blir det kanske inte så billigt som det kan bli
    aha jo jag formulerade mig lite fel :) Håller med om att en full kasse är rätt överkomligt till det priset.
    Ja det är lätt att välja fel särskilt när man ibland är hungrig, som jag ofta lyckas vara vid matinköp :)! Livsfarligt!
  • Odile

133 kr. 50:- för lunch, 44:- kaninmat, 39:- en påse kutterspån.

• Odile
    malla76 skrev 2008-03-12 16:43:49 följande:
    det var 130 kr till på ost,kex,vindruvor,påskmust och lite godis till barnen. sen köpte manen en kaffe för 32 kr
    oj påskmust! jag har inte tänkt på att det är påsk redan nästa vecka!
  • Odile

0 kr än så länge, men det kanske behövs inhandlas nåt gott till kvällen så vi får se..!

• Odile

Cafébesök 160:- ca för två, blev två foccachia med sallad, en varm choklad och en caffe latte

Svar på tråden hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2