• miss Y

hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2

jag är sjuk så för min del blir det 0:- men sambon är ledig å for iväg för att kompletteringshandla (mest frukostvaror som håller på att ta slut och lite till pizzan ikväll) så det blir ju en slant ändå...

Petit Coeur:
    Schysst citat!! Choklad säger man inte nej till. De säger att vi kvinnor är mer benägna att få positiva känslor av choklad än karlar och därmed mer benägna att ha mer cravings för chocklad. Så ibland undrar jag faktiskt om min karl egentligen är kvinna under allt det där brösthåret...

• miss Y

35,50:- (bussresa till och från jobbet, så går det när man inte har fyllt på månadskortet under sin sjuktid)
    735:- (månadskort)
    1000:- (överföring till sambons konto)

• miss Y

100:- på telefonkort till mobilen
    10:- på en aftonbladet (sambon bad mig)
    21:- på grönsakssoppa
    70:- på middag ute

• miss Y

en del frisörsalonger är verkligen dyra. jag har funnit en frisör som tar 550:- för tvätt, klipp och slingor (220:- för enbart klippning). blir jättefint.

tror inte det blir någon summa här idag, ska jobba dagtid (enbart hjälpa brukare att köpa nya skor) och middagen är upptagen ifrån frysen och sambon hade köpt efterrätt igår (brownies) och grädden finns i kylen. skönt med 0 kr-dagar ibland...

• miss Y

spräckte 0:an, bidde 10.50 på 3 äpplen

• miss Y

blir nog en mindre slant, måste komplettera med en portion potatis till middagen.

• miss Y

ändrade planer! pga fint väder och sjuk förra veckan behövde jag komma ut, så:
    65:- på stor sallad som lunch
    33:- på te & äppel- & kanelmuffins (fika efter lunchen)
    145:- till varma smörgåsar (till kvällen), soppa, städartiklar, tandborstar, m.m. på Hemköp efteråt

(lagar kålpuddingen nu å fryser in istället)

• miss Y

igår så lade nog sambon runt 90:- på frukost och tidning
    jag lade 410:- på resturangbesök för 2 (för- & varmrätt)

idag är det än på 0:-, kanske behöver kompletteringshandla ngt till middagen. får se

rött och guld:
    grattis till vinsten!! vad vann du på??

• miss Y

efter för ovanlighetens skull gjort en veckomatsedel så ska vi snart åka och veckohandla kompletteringsvaror. Blir väl ca 300-400:- då vi även måste köpa kycklingfiléer och ost. Men så slipper man fundera så mkt på det där med att handla resten av veckan.

Svar på tråden hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2