hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2
handlingen slutade på 470:- (handlade lite mer än vad som var tänkt). tyckte ändå slutsumman blev rätt mkt på tanke på att det var en kompletteringshandling för veckans matsedel. dyrt att leva...
handlingen slutade på 470:- (handlade lite mer än vad som var tänkt). tyckte ändå slutsumman blev rätt mkt på tanke på att det var en kompletteringshandling för veckans matsedel. dyrt att leva...
yakumo:
hahaha så kan ju oxå se det
Jag skulle aldrig handla mer än torrvaror (ex mjöl, toapapper) på willys faktiskt. Anser att det är bättre kvalitet på kött, fisk, fågel, etc. och lägger hellre en större slant på att handa på Coop, ICA eller hemköp faktiskt. Måste t.ex. ha fullkornspasta och råris å det har jag aldrig sett i den affärn.
Hemlagat, som kanske blir dyrare i vissa fall, är oxå oftast godare och defintivt nyttigare än halvfabrikat. Men ibland så tryter orken. Själv så köper jag fabriksrullade köttbullar och hamburgare men försöker välja det paketet med mest kött i. 48 hamburgare för dryga 100-lappen hade jag oxå undrat va de innehöll egentligen...
Själv så blev det 0:- idag och det kommer nog förbli så ett par dagar. Lunch & middag har jag allt till tills imon då jag kokade kidneybönor imorse.
34,50:- för lunch (ät 2 betala för 1)
5:- för toabesök
20:- för mineralvatten och frukt
idag är det tvunget att bli snabbmat ute (typ gatukök), men det är nog den enda utgiften.
28,50:- på två yoghurtar och 1 kålrot
sambon har lagt lite mer på tidning, mat och dryck
blir nog 0:- idag (jobbar länge och sen direkt till vänner)
för min del blir det nog 0:- idag igen, då jag är supertrött och orkar inte röra på mig.
ca 126:- på:
2 creme fraiche (föll för priset), potatis, lök, päron, kotlettbacon, 2 påskmus light och 1 förpackning färsk pasta med ricotta och lax (föll för att det såg så himla gott ut)
handlingen blev inte riktigt som det va tänkt med andra ord och mina tilltänkta framtida lunch-alternativ ändrades en aning
blir nog 0:- idag då jag ska jobba.