Inlägg från: rött och guld |Visa alla inlägg
  • rött och guld

hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2

vaknade nu, efter att ha varit på krogen igår.
    vann 935kr där igår.

• rött och guld

miss Y skrev 2008-03-08 15:40:29 följande:

igår så lade nog sambon runt 90:- på frukost och tidningjag lade 410:- på resturangbesök för 2 (för- & varmrätt)idag är det än på 0:-, kanske behöver kompletteringshandla ngt till middagen. får serött och guld:grattis till vinsten!! vad vann du på??
    vann på jack vegas, spelen spin time och fotbollsfeber.
  • rött och guld

en duk för 79kr och gummiband för 20kr

• rött och guld

kattmat 429kr
    mat 94,50 på maxi
    mat 264kr på coop
    nu är min "mat och övrigt" pott förbrukad.

• rött och guld
    L1J skrev 2008-03-11 13:20:50 följande:
    227 för 3 kassar lät väldigt billigt
    vi brukar alltid pricka in 150kr/kasse.
  • rött och guld
    Fiffis skrev 2008-03-11 14:09:53 följande:
    Japp det tyckte jag med, eller det var 2 fulla kassar och en som nästan var full. Var och handlade på ica maxi i fredags fick 3 fulla kassar för 786 kr, handlade några dagar innan på willys köpte liknande saker där men lite mer fick 4 kassar för 415 då.
    ja, du ser vilken skillnad!
  • rött och guld
    Linny skrev 2008-03-11 14:20:32 följande:
    shit.. Vi får tre kassar för typ 1800
    det kallas ekonomisakt sinne Linny!!!
    läs min blogg:
    www.lyxliv.bloggagratis.se
  • rött och guld
    Fiffis skrev 2008-03-11 14:23:13 följande:
    Ja men sen beror det ju på vad man handlar, har sett att du köper lite mer lyxiga saker en vad fattiga jag gör....
    man behöver ej vara fattig för att ha ekonomiskt sinne...
  • rött och guld
    Linny skrev 2008-03-11 14:26:15 följande:
    japp det kanske det gör. Men jag väljer att inte ha det när det gäller mat Jag vet att Euroshoppers majsburkar är mycket billigare men jag vill ha Green Giants för de är sååå mycket godare Har kollat din blogg men kan inte riktigt tänka mig att leva så när jag inte absolut måste, tyvärr
    jag måste inte, men jag väljer att spara pengar.
  • rött och guld
    Linny skrev 2008-03-11 14:28:58 följande:
    jo det stämmer kanske, jag vet ju inte vad du handlar. Men jag har tidigare sagt också att när det gäller mat så köper jag det jag vill ha och inte det som är billigt just då. Jag vet ju att det går att handla billigare förstås men förvånas ändå över hur man kan fylla en matkasse för typ 150
    det märks att du aldrig satt din fot på willys.
  • rött och guld

Jennie med ie skrev 2008-03-11 14:33:44 följande:

Jag håller med dig, spara så mycket pengar som möjligt är liksom inte allt här i livet. Inte i mitt i alla fall Vi handlar relativt billigt eftersom vi gör det mesta från grunden, gör storkok osv, men vi tar inte det vi tycker är mindre gott bara för att det är billigare eller väljer bort vissa middagar och livsmedel för att de är för dyra osv. Vi handlar smart utan att handla "snålt". Samtidigt som vi vet att OM vi hade behövt hade vi kunnat minska matkostnaden mer minst 500 kr/mpnad, kanske upp emot 1000.Dock tycker jag Euroshoppers majskorn är helt OK
    ok, då får jag fråga dig:
    är 48st 90grams hamburgare för 109kr billigt eller snålt?
    vi köpte nämligen en sådan låda idag på coop.
  • rött och guld

Jennie med ie skrev 2008-03-11 14:39:53 följande:

Det är billigt. Och tycker man att de är de godaste och inte vill göra egna osv så är det klart det smarta valet att köpa dem.Själva hade vi dock, eller snarare maken för jag äter inte kött, köpt färs och gjort egna burgare godare och nyttigare även om det kostat mer pengar.
    vi har alltid gjort egna, så nu ville vi lyxa till det med att köpa.brödet gör jag dock själv.
  • rött och guld

Jennie med ie skrev 2008-03-11 14:41:41 följande:

Jag har råd att handla på andra ställen men handlar ändå ganska ofta på Willys. Jag gillar t ex deras frukt- och gröntavdelning mycket, deras stora utbud av nötter, torkad frukt osv..... Mest handlar jag nog fortfarande på ICA Maxi däremot.
    klart man har råd att handla på andra ställen,men jag vill ha annat än bara mat för min lön oxå.
  • rött och guld
    Linny skrev 2008-03-11 14:41:37 följande:
    Nä nä, där har du fel, euroshoppers är inte goda Skojar bara Självklart kan man handla mer ekonomiskt och om man handlar så oekonomiskt som tex. vi gör och inte kan spara något alls, ja då ska man nog prioritera om lite. Nu har vi turen att ha en väldigt god ekonomi som gör att vi kan spara stora summor varje månad och ändå lägga kanske 9000 på mat per månad. Tror säkert vi kunde sänka det till åtminstone hälften om det behövdes. Nu väljer vi dock att lyxa och äta det vi är sugna på och kanske lite annorlunda råvaror Jag erkänner att vi sällan handlar smart alls. Vi skulle kunna åka iväg till billigare affärer men ibland är vi helt enkelt för lata (eller osmarta) så då går vi bara ner till vår lilla icaaffär och handlar. Är absolut impad av er som tänker till lite extra och som kanske inte är lika styrd av vad ni är sugna på just nu utan tittar lite mer på vad som är billigt just då Sorry för all OT, nu ska jag återgå till ts fråga. Men än har jag inte handlat nåt idag..
    tror inte ett skit på att ni shopar mat och utemat för 9.000 per månad, då skulle ni rulla fram! och inte hinner man äta upp så mycket heller.
  • rött och guld

jennie ellie skrev 2008-03-11 16:56:02 följande:

Jag har nog alrig köpt en matvara för att det var extrapris eller ett billigare alternativ, jag köper alltid mina vanliga märken på burkar och flingor mm. Älskar delikatesser och köper alltid det jag är sugen på så nej det blir inte mycket Willys här, kanske en gång/2år. En st "normal" matkasse ligger på 800 för mig.
    *skrattar*
  • rött och guld
    Mammasplutt skrev 2008-03-13 10:24:24 följande:
    4 liter mjölk och en påse med 10 st gorbys piroger 101 kr allt som allt
    10st gorbys piroger för 101kr? det lät dyrt, vi ger 69kr på coop.
Svar på tråden hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2