hur mycket har ni handlat för idag ? tråd nr 2
21.50:- på potatis (2 middagar) och några små påsar chips sambon inte kunde låta bli (jag tänker inte äta dem iaf)
3.500:- handpenning på en bil
21.50:- på potatis (2 middagar) och några små påsar chips sambon inte kunde låta bli (jag tänker inte äta dem iaf)
3.500:- handpenning på en bil
20:- på keso och 1 bakad potatis
imon blir det förhoppningsvis en hel del mer, planerar shoppingdag (strumpor, tröjor, vårskor och lite sånt) + lite middagsmat
igår shoppades det ordentligt:
735:- busskort
99:- 1 topp
149:- 2 st phasminasjalar
199:- 1 par sportskor/vårskor
179:- 1 par finskor
249:- munktröja
231:- 1 leksak
100:- lunch + matkupong för 1 lunch till
41:- för middagsmaten ikväll
summa: 1982:-
men idag blir det nog 0:-
blev 24:- igår på 2 glasspaket
idag blir det nog ca 120:- på middag ute
Danska:
Vi ska äta på Pasta Haus i Göteborg. Deras matpriser ligger runt 100:- (huvudrätterna) och det är väldigt gott, mysigt, bra service och mkt mat (snålar inte på godsakerna, det var ordentligt med lax när jag åt senast). Så tar man vanligt vatten (vattnet är gratis) och lägger lite dricks blir det ca 120:-
Resturangen har fått 5 fyror av 5 möjliga på GP:s krubbkoll t.ex.
lunchen igår stannade på 100:- (inkl. dricks) - mätt så jag nästan va lätt illamående
idag blev det 41,50:- på bönor, lime, tomat, mjölk och ägg
lunch är fel ser jag nu, det ska stå "middagen ute"
jag vinner nog idag:
46.000:-
0:-, måste ju kompensera för den senaste veckans handlande.
jag:
31:- på lösgodis, 45:- middag på IKEA och 39:- på frysvaror på IKEA. Kommer bli öl och entréavgifter ikväll + fyllekäk så dagen landar nog på några hundralappar till.
sambon:
61:- på godis, en bra slant på snus, 49:- middag på IKEA, 35:- på frysvaror på IKEA och även här blir det lite utgångspengar (förmodligen lite mer än mig).