Diskussion om Koranen och Kristendomen.
Om jag har referat mig till en religion så har det varit Kristendomen, förmodligen för att mina föräldrar var "kristna". Jag har nu börjat läsa lite i Koranen och har börjat inse hur "felaktig" Kristendomen är. Kristendomen säger ju att man ska leva enligt Jesus. Jesus är ju omskuren och åt inte griskött då han var jude. Därmed kan man ju konstatera att många kristna lever fel. Dessutom ville inte Jesus att man skulle dyrka honom, utan Gud. Kristna dyrkar ju Jesus, då Jesus är avbildad på en staty i kyrkan. Jesus dyrkade ju aldrig sig själv. Kristendomen säger ju också att Jesus är guds son. Men om man läser Kristendomen så använder Jesus ordet Fader istället för Gud, dvs Gud är fader till oss alla. Till dig. Till mig. Inte endast för Jesus. Jesus dog inte heller en naturlig död, vilket Maria kan intyga. Hon såg honom efter hans "död". Jesus uppsändes ju till Gud för att sedan komma ned till jorden igen på Domedagen.
Tycker det här är väldigt intressant och jag vill veta mer!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-15 19:38
Jag vill att man i denna tråd respekterar vad den andre tror och inte tror och argumenterar för det. Finns så många trådar där man blir förbannad på varandra.
Alla får tycka vad de vill och tro vad de vill för ingen kan säga att det är fel. Eller hur?