Inlägg från: Mammalamma |Visa alla inlägg
  • Mammalamma

utomkvedshavandeskap :-(

Hej!
    Jag hade ett utomkvedes 2000, fast fattade först inte att jag var gravid. Hade precis slutat med p-piller och inte väntat mej att bli gravid DIREKT. Dessutom började jag blöda när jag förväntade mej mens, så jag trodde i en hel vecka att jag hade mens. Andra veckan började det hugga i vänster äggstock, och jag bara fortsatte och fortsatte att blöda färsk blod. Tog kontakt med KK när det aldrig slutade blöda och huggen i sida bara blev värre och värre.
    På KK konstaterades det först att jag var gravid (!!) vilket var en chock i sig, sen gjordes det ett VUL där man inte kunde se något. Gynekologen trodde att jag höll på att få missfall eftersom han inte kunde se något på VUL-et, och skickade hem mig. Ett par dagar senare får jag återigen åka upp till KK eftersom det fortsätter att hugga i sidan. DÅ upptäcker han utomkvedet när jag skriker av smärta av VUL-staven!
    Det blir akut inskrivning och operation på kvällen! Jag fattade knappt nånting. Blev av med äggledaren.
    Tre månader senare blev jag gravid igen och denna gången gick det hur bra som helst. Blev gravid med nr 2 utan att ens försöka (!) precis när jag slutat amma nr 1. Och nu sitter jag här med nr 3 i magen, är i vecka 15.
    Vid varje graviditet har jag varit på VUL i vecka 7 för att se så att allt är ok.
    Kvinnokroppen är fantastiskt och det går fint att bli gravid trots bara en äggledare.
    Lycka till!

Svar på tråden utomkvedshavandeskap :-(