• Marco och Mathias mamma

Varför skriver man imon??

Imon betyder för mig i mon alltså i tallbacken mon=tallbacken...

Jag antar att det ska betyda i morgon, att man skriver i morrn förstår jag men IMON, det låter/ser ju helt vansinnigt ut.
    Sen så finns det en massa andra språkfel jag retar mig på men imon är nog ändå det värsta jag för tillfället kan komma på.

• Svar på tråden Varför skriver man imon??
    NiniMe skrev 2008-02-15 22:44:19 följande:
    för att man kanske inte pallar skriva imorgon...
    Oj, kan man vara så lat??
  • Åsa

Bonusmorsa: Jag bor själv i Gbg. Och jag hör det tämligen ofta . Kanske lyssnar mest på inflyttade sörlänningar Gbgs-dialekten är ju OT för övrigt en rätt kul mix beroende på äldre massiv invandring från landsorten i i huvudsak Dalsland, Värmland och Halland. Bland annat finns ju parallellt både tungspets- och tungrots-R, förr enligt uppgift rotade i olika stadsdelar.

• NiniMe
    bonusmorsa skrev 2008-02-15 22:49:52 följande:
    Oj, kan man vara så lat??
    De kan man säkert hahaha
    Åsa skrev 2008-02-15 22:52:19 följande:
    Bonusmorsa: Jag bor själv i Gbg. Och jag hör det tämligen ofta . Kanske lyssnar mest på inflyttade sörlänningar Gbgs-dialekten är ju OT för övrigt en rätt kul mix beroende på äldre massiv invandring från landsorten i i huvudsak Dalsland, Värmland och Halland. Bland annat finns ju parallellt både tungspets- och tungrots-R, förr enligt uppgift rotade i olika stadsdelar.
    Dialekter är ett intressant ämne, men jag visste faktiskt inte att man faktiskt sa i mon någonstans.
    bonusmorsa skrev 2008-02-15 22:53:57 följande:
    Dialekter är ett intressant ämne, men jag visste faktiskt inte att man faktiskt sa i mon någonstans.
    Oj, jag märker att jag umgås med 4-åringen för mycket, h*n säger faktiskt i var och varannan mening...
  • KramMissmia

För att man uttalar det så Inte alla kanske men ändå..Jag skriver nästan alltid IMON på internet, men inte annars..då skriver jag IMORGON

• MalinGBG

Oj då! Inte nog med att jag alltid skriver IMON i sms, mail mm. Jag säger det också. Man blir la som man umgås Skrattande 

No remorse what so ever That is how sick I am
  • Elli47

Jag tycker att "imon" låter som en egyptisk gud! Glad Om någon skulle skriva så åt mig skulle jag inte begripa vad som menas.

• gealach

Syss Inha skrev 2008-02-15 22:16:10 följande:

D e la för att man skriver mer som d låter för å vinna tid
    Dock är det ju bara den ena parten i samtalet som vinner tiden, den som ska läsa eländet får ju sitta dubbelt så länge och klura ut vad det står.
  • Syss Inha
    jenesaispas skrev 2008-02-16 09:25:04 följande:
    Syss Inha skrev 2008-02-15 22:16:10 följande:
    Dock är det ju bara den ena parten i samtalet som vinner tiden, den som ska läsa eländet får ju sitta dubbelt så länge och klura ut vad det står.
    Hihi, du har rätt
  • LAA

Guuud vad jag känner mig gammal som inte förstår mig på dagens ungdom.

• Balehead
    KramMissmia skrev 2008-02-16 00:59:15 följande:
    För att man uttalar det så Inte alla kanske men ändå..Jag skriver nästan alltid IMON på internet, men inte annars..då skriver jag IMORGON
    Varför har du olika språkstandard?
  • Twilight

För att man är korkad! Ungefär lika korkad som om man skriver "urs" eller "ärs" (Usch & Äsch)
    Tycker det är PINSAMT när vuxet folk inte kan stava.

♥Familjen♥
  • tristania

Håller med ts, det låter riktigt korkat.......

Svar på tråden Varför skriver man imon??