• Hanakana

Vilken är den sämsta blöjan och den bästa blöjan som ni har provat???

Jag undrar egentligen vilken blöj-sort som är bäst (märke)...
    Nu har jag provat en hel del, men de flesta är egentligen lika tycker jag.
    Sämst är Huggies byxblöjor. De är så smala i grene och sitter helst värdelöst. Dem ville vår dotter inte ens ha på sig... Och Huggies vanliga blöjor gillar vi inte heller.
    Bäst tycker jag är Lidl´s byxblöjor och deras vanliga blöjor(Toujours). Ica´s vanliga blöjor är också jättebra tycker jag.
    Iofs är Pampers och Liberos blöjor också bra, men de är inte värda sitt höga pris tycker jag. Blöjorna är lika tunna som Lidl´s blöjor och dessutom har Pampers vanliga blöjor läckt ett par gånger.

• Svar på tråden Vilken är den sämsta blöjan och den bästa blöjan som ni har provat???
  • Lolagumman

Bästa är nog fuzzi bunz pocketblöjor. Mjuka och sköna, läcker inte, är lätta att sätta på och har inga farliga kemikalier i sig! Rekommenderar dessa varmt!

• iorlina

Jag gillar:

Libero
    Lidl's (de enda som höll inne allt när sonen var magsjuk)
    Pampers Byxblöja

Gillar verkligen inte:

Coops (tar inte upp nån vätska och måste bytas jätteofta)
    Coops Byxblöja (sååååååå stor i midjan, han tappar den)
    Icas: Samma här, tar inte upp vätskan bra

• Mamma igen 07

Sämsta: Willys blöjor ( känns fuktiga på utsidan och blir fort fulla i kiss )
    Bästa: Liberos och pampers med stretch ( gillar inte dom som inte har den funktionen för dom blir så trånga speciellt på våran dotter )

Har tänkt prova Huggies blöjor för många tycker dom är bra och så är dom fina tycker jag!

Mina älskade barn Pierre-02 och Saga-07!
  • helge74

jag rekommenderar oxå Lidls blöjor... de är bäst och relativt billiga.

Men Lidl har så konstiga regler för personalen... hm...inte gå på toa när man behöver.... rött band på sig när man har mens för då får man gå på toa även om man inte har rast...

• helge74

vi gillar huggies oxå... de sitter bra
    men det är väl så att olika blöjor passar olika barn bäst, beroende på kroppsform o så

• helge74

vi gillar huggies oxå... de sitter bra
    men det är väl så att olika blöjor passar olika barn bäst, beroende på kroppsform o så

• solida

Sämst: Coop. Definitivt!!!

Bäst: Beror på om man räknar in priset eller "bara" kvalitén...? Jag tycker bambo är jättebra, och så är de superbilliga. Sen är lidl och huggies också bra. Gillar libero jättemycket, men det höga priset är de inte värda. Icas egna är helt okej också.

Svar på tråden Vilken är den sämsta blöjan och den bästa blöjan som ni har provat???