• Hanakana

Vilken är den sämsta blöjan och den bästa blöjan som ni har provat???

Jag undrar egentligen vilken blöj-sort som är bäst (märke)...
    Nu har jag provat en hel del, men de flesta är egentligen lika tycker jag.
    Sämst är Huggies byxblöjor. De är så smala i grene och sitter helst värdelöst. Dem ville vår dotter inte ens ha på sig... Och Huggies vanliga blöjor gillar vi inte heller.
    Bäst tycker jag är Lidl´s byxblöjor och deras vanliga blöjor(Toujours). Ica´s vanliga blöjor är också jättebra tycker jag.
    Iofs är Pampers och Liberos blöjor också bra, men de är inte värda sitt höga pris tycker jag. Blöjorna är lika tunna som Lidl´s blöjor och dessutom har Pampers vanliga blöjor läckt ett par gånger.

• Svar på tråden Vilken är den sämsta blöjan och den bästa blöjan som ni har provat???
  • Skogshallon

Tycker bäst om Huggies.
    Sämst Pampers, läcker för ofta.

Amicus certus in re incerta cernitur
  • Jotti

För oss har Libro inte funkat alls så vi använder oss av Pampers. Har också provat på en blöja som jag inte vet vad den heter men som inhandlads på Netto som var jättebra. Tyvärr har vi inte Netto särskilt nära oss.

• Miiiaaa

Bäst: Lidl

Sämst: Euroshopper

Gillar Huggies och libero oxå.

Har provat många olika sorter, men euroshopper var helt klart sämst.

• hedvigsmamma

Bäst: Pampers
    Sämst: Coop

• AnetteGunnarsson

BÄST: Huggies, Libero och Nettos blöjor babycare (billiga också)!!!

SÄMST: Coops egna blöjor.

Men alla blöjor sitter och är olika på alla barn!!

• trolllbus

oj. vad olika blöjorna e till barn.

• Tess the mess

Mina absoluta favoriter är Libero. De sämsta? Dött lopp mellan Coops och Änglamark.

• Thisla

Här var jag bor finns inga superbilliga märken men när vi bodde i större stad använde vi Willys åt dottern någon gång och de var dåliga!

Vi köper mest Libero nu. 125 kr för ett paket... Men har alltid varit nöjd med Libero.
    Pampers har inget av barnen tålt utan får utslag av!
    Har provat Coops men usch vilka säckiga blöjor och funkar inte på natten. Vi brukar dock ha båda sorterna hemma för att varva lite ibland (Coops är ca 30% billigare).

• trolllbus

hej.. på vårt ica kostar libero 135kr.
    tur man får rabatter ibland.

• The Bumblebee

Blöjor som jag inte har nåt att anmärka på - som vi köper oftast:
    Libero - Huggies - Euroshopper (har precis använt upp det första paketet - toppenblöja!)

Blöjor som köper när de är billiga men som inte är optimala:
    Pampers (blöjorna luktar pyton och när pojkarna var små blev de röda av dem)

Detta är i storlek kring 9-14 kg. Tycker att en del blöjor funkar bra till bebisblöja, men inte alls i de större storlekarna.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Beckiz86

Bäst - Libero
    Sämst - Pampers

• The Bumblebee

Kan tillägga att de få ggr. som en blöja (oavsett märke) har läckt på nån av våra grabbar - går att räkna på en hand.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Joona

Det skiljer mellan alla sorterna beroende vilken tikt man köper.
    Just nu till 12kg dotter, tycker jag libero up&go sitter bäst och håller tätt under natten, den sämsta vi köpt just nu var coop 7-12kg men coop 11-18kg var bra, så det skiljer som sagt!
    Köper mest bambo för 49kr men de håller inte över natten.

• zandin

Bäst: Huggies och Pampers
    Sämst: Ica

• helge74

åh va skönt att jag hade fel om Lidl, vet att man inte ska tro på allt... men men...

då kan jag handla blöjor där me gott samvete framöver för de blöjorna e ju jättebra!

• sAiLe05

Vi använder Willys & Lidls blöjor. Det är dom enda som håller tätt på honom! Även Pampers byxblöjor funkar bra.

Sämst på att hålla tätt är nog Liberos Comfort Fit - "Optimal Passform"... mm jovisst.. Samma med Willys byxblöjor, lika värdelösa dom också på att hålla tätt.

Vår lilla bäbis är snart storebror...
  • Elin1113

BÄST: Libero

Sämst: Pampers

Har bara provat dem, vågar inte testa några andra är väl lite tramsig.

• MrsQ

Det beror på vilken ålder/vikt.

Men nu snart 3år:

Bäst: Huggies byxblöja, Lidl vanlig blöja.

Sämst:Vet ej längre när killen var liten så var den sämsta Pampers.
               Vi använde Willys egna länge och de var bäst då.
               Men så ändrade de blöjan och då provade vi Coops som vart nästa favvis.
              Sen växte han ifrån den, den satt inte bra på han, så vi tog Lidls blöjor ( )

• bambigirl

Sämst: Coops egna. Andra har också varit dåliga, men coops läckte efter max två timmar varje gång...

Bäst: Icas just nu, på båda barnen.

Svar på tråden Vilken är den sämsta blöjan och den bästa blöjan som ni har provat???