• lillloppan

Boken "kukbruk" till 13 åringen,hur ge den?

Läste här på siten om boken "Kukbruk" för unga tonårspojkar, den verkade jättebra och är nu beställd på nätet.

Ni som gett boken till era nyblivna tonåringen, HUR har det gått till? Kan inte låta bli att fnissa när jag tänker på det. Kommer nog att lägga den på sängen bara, så ser han den när han kommer.

Någon som vill dela med sig och berätta, kanske fnissa lite?!

• Svar på tråden Boken "kukbruk" till 13 åringen,hur ge den?
  • Alvi

Menar du allvar?

Ska du sitta på nätet och fnissa med andra åt din sons (styvson till och med, enligt vad jag läser i din pres) utveckling eller vad nu boken ska vara till??

Ge gärna boken, men med ett par ord och inget fniss! Varken i hans närhet eller ej! Visa respekt!

BillaLilla och LäskeLäske - mina gullenuttiga hjärtefjun!
  • tvåan i april

Hi,hi gav den till min lillebror förra julen han tyckte det var jätte kul och jag tror han läst en del i den.....

(¯`°?.¸ ღ Mina gullungar Emma och Vanja ღ ¸.?°´¯)
  • MyFine

Oj. Kanske att han kommer att tycka att det är jättegenant att få den boken av sin styvmamma?

• MyFine

Meeen, hursomhelst. Kanske inte är den sortens present som man ger när hela släkten är samlad.. Så, ge den till honom när han är ensam. Ditt förslag om att lägga den i hans rum var ju bra!

• tamate
    MyFine skrev 2008-02-16 23:25:19 följande:
    Oj. Kanske att han kommer att tycka att det är jättegenant att få den boken av sin styvmamma?
    det är nog fler saker som han tycker är genat (sådant blir det alltid styvförälder elle rinte) men är det inte värt det om det är en info bok.
    - det som inte dödar härdar!
  • tamate

TS:  Enkelt konsist. Du kan lägga den på hans skrivbord och säga till honom när han kommer hem att du lagt en bok i hans rum som du blivit rek för den var bra. skäms han så behöver ahn ju inte stå framför dig och skämmas utan hinner blädra i den och se varför du ger den till honom.

• Liselottang

Haha, jag fick en mensbok av min mormor som jag skämdes såååå mycket för och gömde bakom de andra böckerna i bokhyllan ;) Hon gav den till mig rätt fram när vi var ensamma, men jag hade inte ens fått min mens då och skämdes... Hur man var ;)

Lägg den på sängen! Du kan eventuellt skriva en liten lapp och lägga på i stil med:

"Ville bara ge dig den här
    om det är något du undrar över.
    Du kan alltid fråga oss,
    om det är någonting
    eller låta bli om du hellre vill det! ;) "

• tamate
    Liselottang skrev 2008-02-16 23:33:22 följande:
    Haha, jag fick en mensbok av min mormor som jag skämdes såååå mycket för och gömde bakom de andra böckerna i bokhyllan ;) Hon gav den till mig rätt fram när vi var ensamma, men jag hade inte ens fått min mens då och skämdes... Hur man var ;)Lägg den på sängen! Du kan eventuellt skriva en liten lapp och lägga på i stil med:"Ville bara ge dig den härom det är något du undrar över.Du kan alltid fråga oss, om det är någontingeller låta bli om du hellre vill det! ;) "
    men gu vad bra skrivet, det var en riktigt bra ide =) både mormor och brevet =)
  • superasstess

OT men okej, jag hade sexpratet med min stypappa när jag var i 14-års åldern och det kändes jätte mycket bättre att prata med honom, än med min mamma! Om läget kan vara spänt mellan styförälder-barn så kan läget vara ännu mer kännsligt mellan bio-barn, ang. sex!

MyFine skrev 2008-02-16 23:25:19 följande:
  • lillloppan

Förstå mig rätt, boken är till för att hjälpa honom. Själv hade jag massor av frågor i den åldern och ingen äldre att fråga. Men var nyfiken.

Att jag är styvmor är inte relevant i diskusionen tycker jag.

För att undvika att han blir generad lägger vi den troligtvis på sängen. Boken är från oss båda vuxna. Vi kommer inte att kommentera den.

Kunde dock inte låta bli att fnissa när jag tänkte på er alla som överlämnat boken, på hur ni har gjort det. Om ni också diskret lagt den på rummet.

Svar på tråden Boken "kukbruk" till 13 åringen,hur ge den?