Inlägg från: Anonym (Förtvivlad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förtvivlad)

Min dotter knarkar!!!

Fick igår reda på av en kompis mamma till min dotter att hon knarkar. Hon har berättat för kompisen att hon testat hasch och visat kompisen rosa piller som kallas för DMX. (DXM)
    Jag är helt förtvivlad. Dotter bor hos sin pappa för att hon ville inte bo kvar med mig. Hon hyser stort hat mot mig (sin mamma) av olika skäl och kanske det har bidragit till att hon sökt sig till droger. Hon sköter inte skolan och har vandaliserat mitt hus där jag bor ett flertal gånger.
    Hur ska få rätt på situationen? Min dotter är endast 13 år gammal och har spårat ut så mycket man bara kan. Hon har ingen respekt för NÅGON. Går sin egen väl jämt. På måndag ska jag kontakta socialtjänsten i kommunen där hon bor men finns det någon mer man kan göra????

• Svar på tråden Min dotter knarkar!!!
  • Anonym (Förtvivlad)

Fick precis reda på att tabletterna hade hon snott av sin pappa!!!
    Hon är utom kontroll därför bor hon inte hos mig. Och han klarar inte heller av henne, inte sig själv heller om han som vuxen går på droger...

• Anonym (Förtvivlad)

Hon hatar mig sedan länge och har var självdestruktiv under flera år. När hon hos kurator berättade att hon for illa (hos mig) så blev jag anmäld till socialtjänsten. Hon har dock INTE varit illa hos mig men varit jobbig och inte accepterat sin styvfar. Detta gjorde att hon flyttade till sin pappa (vilket hon ville) trots att jag egentligen var emot det då han är alkoholist, men jag då inte såg någon annan utväg.
    Nu har hon blivit 10ggr värre där, snott hans tabletter (som han säger sig inte använde utan "testade" nån gång och glömt att slänga) och röker hasch, skolkar och vandaliserar både i skolan och mitt hem. (när hon hälsar på sina kompisar som bor nära mig)
    Jag har läst och hört att många hamnar "från askan i elden" när dom sätts i ungdomshem men jag ser idag ingen annan utväg. Jag är rädd att hon knarkar ihjäl sig eller tar en överdos. Hon har psykiska problem (vilket mer eller mindre alla tonåringar har, fast hon har det 100% mer...) och förstår inte själv vad hon gör fel.
    Hon har definitivt någon psykisk "stämpel" men BUP ska precis påbörja sin utredning och efter vad jag upplevt denna helg känner jag att hon måste bort från den miljö hon är i nu, på en gång! Det kan liksom inte bli så mycket värre...

• Anonym (Förtvivlad)

Ledsen att jag inte uppdaterat er om hur det gått. Dottern är fn på ett LVU-hem och förhoppningsvist kommer vi att få ett LVU på henne i 6 månader framöver. Troligtvis kommer hon att flytta hem till sin pappa igen (!), socialen tror på pappan att detta var en engångshändelse från hans sida (att beställa dessa tabletter från internet).
    Hon berättar själv att hon tagit 2 tabletter och slängt resten och att hon inte tar droger.
    Hon är fruktansvärt arg på mig fortfarande av och till och har polisanmält mig och sambon för misshandel (!). Hon påstår också att hennes syskon blir misshandlade hemma. Hon vill få mig att förlora vårdnaden om hennes syskon, hon säger att det är för att hon är rädd att dom far illa men ibland säger hon att "jag ska sätta dit dig!" och det känns som om det hela är en hämnd på mig för att hon hatar mig. Varför får jag väl kanske aldrig veta.
    Själv tror jag att det är någon neuropsykisk skada hon kan lida av men nu känns det i alla fall bättre när jag vet att socialen har koll på henne.
    Tyvärr gör ju hennes anmälan mot mig att jag kan hjälpa henne i mindre utsträckning, dvs socialen kommer inte låta henne flytta till mig tex. Jag hoppas i alla fall att jag gjorde rätt så att hon inte hamnar i drogträsket.
    Jag klippte ut artiklar om de som dött av drogen och skickade dem till henne. Jag hoppas hon tar till sig det.

Svar på tråden Min dotter knarkar!!!