• Anonym (Förtvivlad)

Min dotter knarkar!!!

Fick igår reda på av en kompis mamma till min dotter att hon knarkar. Hon har berättat för kompisen att hon testat hasch och visat kompisen rosa piller som kallas för DMX. (DXM)
    Jag är helt förtvivlad. Dotter bor hos sin pappa för att hon ville inte bo kvar med mig. Hon hyser stort hat mot mig (sin mamma) av olika skäl och kanske det har bidragit till att hon sökt sig till droger. Hon sköter inte skolan och har vandaliserat mitt hus där jag bor ett flertal gånger.
    Hur ska få rätt på situationen? Min dotter är endast 13 år gammal och har spårat ut så mycket man bara kan. Hon har ingen respekt för NÅGON. Går sin egen väl jämt. På måndag ska jag kontakta socialtjänsten i kommunen där hon bor men finns det någon mer man kan göra????

• Svar på tråden Min dotter knarkar!!!
  • Merveilleux

Prata med pappan såklart! Om det är där flickan bor så kanske han vet något eller kanske har misstänkt o.s.v.
    Jag är personligen av den åsikten att det inte är integritetskränkande att be om ett pissprov. Är det rent så spelar det ju ingen roll. Nångång måste man ju kissa, så varför inte göra det i mugg? och visar det positivt resultat så är det något att ta tag i.
    Nu är det ju även svårt att säga vad just DU kan göra eftersom du säger att din dotter hatar dig. Det beror nog på lite grann varför hon gör det. Det kan ju hända att det bara blir värre om du "lägger dig i". Men, det kan ju även bli bättre.

Ett tips: Fokusera inte på att fixa er relation, utan skit i det och försök hjälpa tjejen istället!
    Ett pissprov är ju en bra början iaf.

LYCKA TILL!

• Anonym (Pia)

DMX värsta sortens skit drog. Jag vet vad jag pratar om jag har varit i samma situation som du är nu.Vad du kan göra??!! Du ska STOPPA henne genast så du ej förlorar henne för evigt i drogträsket. Ta hjälp av alla i din närhet. Ta av henne mobilen och stäng av datorn så hon ej kan sitta på flashback tex, kolla vem hon umgås med dom är garanterat fler. Hade min dotter varit 13 så hade jag låst in henne och tvingat henne att bli fri från skiten, att hon beter sig som hon nu gör det beror på drogerna hon stoppar i sig. Kan låta väldigt hårt och hemskt men man har inget val antingen så får man ha en knarkarunge som man ej känner igen, ej har nåt gemensamt med och ständigt får oroa sig för till den milda grad att man själv blir sjuk, det barn man en gång hade finns ju ej mer eller så får man ta en chansning och göra lite drastiska saker (vad har man att förlora)?

• Anonym (Förtvivlad)

Fick precis reda på att tabletterna hade hon snott av sin pappa!!!
    Hon är utom kontroll därför bor hon inte hos mig. Och han klarar inte heller av henne, inte sig själv heller om han som vuxen går på droger...

• Anonym (STOPP)

de finns något som heter jourhavandesocial arbetare i telefonkatalogen din kommun katalog om du vill ringa nu.
    Ring dit och förklara hur det ligger till och hur du känner. de är superviktigt för din dotter att hon fattar att de är allvar nu.

• Merveilleux

Men herregud! Om det är så att din dotter fått tabletterna från sin pappa (snott dom eller ej) så måste hon bort därifrån nu med en gång, helst igår.
    Gör något innan det är för sent. Bara 13 år gammal och redan använder hon droger, hon förstör ju hela sitt liv.

Kontakta soc, beroendeenhet, psyk, vad som helst. Något måste du göra nu!

• Anonym

Usch, kände igen mig direkt. Var exakt sådär när jag var 13 till 15 år. En jävligt jobbig fas, men så är jag manodepresiv med. Ni kansje skulle kolla om det är nån sjukdom som gör henne värre i dessa redan så jobbiga åren. Jag börja ju skärpa till mig först när jag blev gravid.

• Anonym

det förvånar mig att man kan använda dxm upprepade gånger då det inte är så behagligt. hasch är väl inte heller så bra i den där unga åldern. dricker hon alkohol också? det brukar ofta vara en inkörsport till tyngre droger.

• Anonym (Pia)

Av sin pappa !!!??? om han använder DXM så ta henne därifrån på en gång om du kan. Ring soc i morgon det första du gör....(rädda det som räddas kan)strunta i hur er relation ser ut idag, nu gäller det hennes liv och framtid. Hon kommer såsmåningom att förstå varför du handlat som du gjort. Lycka till
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2008-02-17 13:37:03 följande:

Fick precis reda på att tabletterna hade hon snott av sin pappa!!!Hon är utom kontroll därför bor hon inte hos mig. Och han klarar inte heller av henne, inte sig själv heller om han som vuxen går på droger...
  • Anonym (?)

Håller med de som skriver att du ska hjälpa henne omgående, strunta i eran relation tillsvidare. Varför hatar hon dig? Är det för att du sätter/satt gränser? Har ni någon kontakt alls du o din dotter? Hur är din kontakt med hennes pappa? Min unge har också använt droger o jag jagade honom dag o natt i ett par år, o nu mår han bra igen. Det är tufft, men det är nödvändigt.

Lycka till!

Svar på tråden Min dotter knarkar!!!