• yousef

Min dotter knarkar!!!

Kul att du också är less på folk utan koll, men det heter DXM (dextrometorfan). DMX har jag bara hört som missuppfattning av DXM, och så är det en rappare.

Med ecstacy brukar man vanligtvis mena MDMA (3,4-metylendioxymetamfetamin) och möjligen ett par likartade ämnen. DXM och MDMA har väldigt olika effekter/biverkningar och bör inte buntas ihop under ett och samma begrepp.

Anonym (ecstasy) skrev 2008-03-12 16:12:36 följande:

Det kanske inte är relevant, men ville bara påpeka att pillrena din dotter förmodligen är ecstasy, och heter DMX, inte DXM. Tabletterna är vanligen rosa eller vita. Jag blir så trött på många här på fl som vilt chansar och inte har någon koll alls.
  • yousef

Suck. Visst är det ett sidospår, men det behöver ju inte hindra en från att rätta sakfel. Det finns redan en hel del råd till TS och det är knappast så att bokstavsfrågan tagit över tråden.

• yousef

Suck igen. Ditt inlägg var nog det minst nödvändiga hittills i tråden, enbart metadiskussion och gnäll. Ja, hellre besserwisser isf. :-P

Uppenbarligen rådde viss oenighet i frågan. Bokstäverna spelar stor roll när det handlar om hjärnkemi och att leta mer information. Här har du t ex information om DMX:

google.se/search

Och här om DXM:

google.se/search

Anonym (Idah) skrev 2008-03-13 12:36:32 följande:

Besserwisser???? Spela roll om bokstäverna inte hamnade i rätt följd, uppenbarligen så förstod ju folk vad TS menade eller hur?
Svar på tråden Min dotter knarkar!!!