• Anonym

Usch, kände igen mig direkt. Var exakt sådär när jag var 13 till 15 år. En jävligt jobbig fas, men så är jag manodepresiv med. Ni kansje skulle kolla om det är nån sjukdom som gör henne värre i dessa redan så jobbiga åren. Jag börja ju skärpa till mig först när jag blev gravid.

• Anonym

det förvånar mig att man kan använda dxm upprepade gånger då det inte är så behagligt. hasch är väl inte heller så bra i den där unga åldern. dricker hon alkohol också? det brukar ofta vara en inkörsport till tyngre droger.

• Anonym

Hallå TS, hur har det gått? Får du rätsida på din dotter?

• Anonym

jag har samma råd som någon ovan, bli riktigt jobbig!!! Ta hem henne, ring soc, gör allt som hon inte vill du ska göra!!!

• Anonym

hon kommer lossna och bli ledsen tror jag.... och då kommer du vara där. släpp henne inte, ge henne ingen tid

• Anonym

Jag tackar min mamma jättemycket för att hon ställde krav på mig.
    Jag var en riktigt besvärlig tonåring. känner igen mig jättemycket i det du skriver.
    Pappa bjöd mig på hash och tabletter. Han bad även mig langa till han genom mina kompisar.
    Jag valde att bo hos han för att han inte ställde krav på mig.
    Det ångrar jag stort idag. Efter ett tag förstod jag att det aldrig skulle fungera och flyttade hem till min mamma igen. Även fast jag hatade hennes nya sambo.
    Idag har jag ingen som helst kontakt med min pappa då han misshandlade mig rejält.
    Men jag har världens underbaraste mamma.
    Gör nånting fort, hon kommer hata dig nu men tacka dig sen!

• Anonym

Måste bara berätta att en kompis till min kompis avled i förrgår av DXM. Så gör vad fan du kan och inte kan bara du får bort henne från skiten!!

• Anonym

Även sidan www.drugsmart.com har svårt att hålla isär bokstäverna, där skriver de DMX och DXM blandat i sitt svar.

Håller med om att det är viktigt att veta vad det är för drog som dottern tar.

www.drugsmart.com/sa/node.asp&question=2922&calDate=2008-03-01

"vad är dmx för drog och hur ser man om det är det ens barn tar?
    Hej!
    DMX, även känt som dextrometorfan, användes tidigare i hostdämpande läkemedel. DMX används fortfarande för medicinskt bruk i andra länder och då under namn som Benylin, Pertussin och Robitussin samt i Coricidin Expec. DXM finns därför mer eller mindre fritt till försäljning via Internet. DMX är inte narkotikaklassat.

DXM har olika rusverkningar vid olika dosnivåer. Vid omkring 100 mg (beroende på individens vikt) ger DMX en känsla liknande alkoholberusning eller haschflummighet. Vid mer än 200 mg börjar visuella hallucinationer uppträda. Vid 500 mg inträder ett tydligt förändrat medvetandetillstånd. Gamla minnesbilder kan framträda. Förmågan till logiskt tänkande förvrängs. Det kan kännas som om medvetandet lämnar den egna kroppen. Vid ett mer omfattande intag (1500 mg) blir användaren oförmögen att röra sig, förlorar all kontakt med yttre stimuli och vistas i ett eget imaginärt universum.

Yttre tecken på DXM-påverkan varierar mycket med dosen och kan omfatta bl.a. hastig puls, stora pupiller, förvirring, upphetsning och minskad andning.

Biverkningar vid intag av stora mängder DXM är bl.a. kramper, medvetslöshet och andningsstillestånd samt hallucinationer, yrsel, slöhet och oro. Ett litet antal dödsfall med DXM finns rapporterade från USA. Det finns också rapporter som tyder på hjärnskador eller allvarliga störningar i kognitiva funktioner.

Du kan läsa mer på Narkotikapolisföreningen: www.snpf.org/Artiklar/dextrometorfan.htm

Hoppas det är någon hjälp på vägen!

Med vänlig hälsning!
    Alf"

• Anonym

Ta kontakt med soc nu på en gång! Hon är mindreåring och är inte myndig! Min jobbar kompis har en son som är 18 precis fyllda o han håller på med droger. för henne är det jätte svårt att göra nåt nu! Passa på nu när hon är så ung! Hon kan bli tvångsvårdad!
    Ta tag i henne o va hennes mamma!

• Anonym

Anonym (...) skrev 2008-03-13 18:35:14 följande:

ts hur går det???
    Här är det fler som undrar hur det går....
  • Anonym

oavsett vad det är för något hon tar är det tragiskt. Jag kan inte låta bli att tänka på ett av mina ex. Hon håll på med sånt innan jag träffade henne och började med det i slutet av vårt förhållande igen. Folk hon träffade på krogen som bjöd. Först trodde jag att hon sa det för att hon ville ha uppmärksamhet men märkte att hon verkligen tog det och efter det blev gick det snabbt utför. Tycker det var synd.

Svar på tråden Min dotter knarkar!!!