jag hade en amazona carry sling till dottern det är en vävd sjal som avlastar oerhört mkt. Min dotter växte jätte fort tills hon blev 7mån. så den passade kanon och bära med, jag köpte den inte förens dottern var 6 månader, vilket jag tycker att en vävd sjal är mest lämpand för, jag skulle inte köpt en vävd sjal o ha till en nyfödd. för de är bökigt och få in barnet bra tycker jag. har testat några gånger.
Så nu när nästa bejbis kommer så ska jag ha en trikå sjal i början, funderar på den man inte behöver knyta. Tycker nyfödda verkar ha de så mysigt i dom sjalarna. Sen när de barnet blir ca 5 månader så har vi en ergo som väntar. sele är kanon tycker jag, avlastar dock inte precis lika bra men ergo och patapum avlastar oerhört bra för o vara selar tycker jag. Skönt o ha en sele tex på vintern eller när de är blöt och man vill ha upp barnet snabbt. En lång vävd sjal kunde vara lite jobbig för att den är så lång så den släpa i backen när man ska knyta den. men vävd sjal är helt klart den bästa avlasntningen, man får inte ont någonstans, utan man bär barnet som det vore en fluga på magen, blir så lätt!