Inlägg från: Angelflikkan |Visa alla inlägg
  • Angelflikkan

BÄRSJAL

en vävd sjal, en meitai eller en sele.. det skulle jag rekommendera..

varje dag med dig Ängeln är en dag i himlen.. mamma älskar dig.
  • Angelflikkan

ja, en trikå är bäst första halvåret.. efteråt har vi använt den som "myssjal" hemma, och ute använder vi meitaien.. en hemmasydd..

• Angelflikkan

vi har oxå en sino!
    jag bara älskar den!!!

tänk vad den har underlättat med en liten bebis.

• Angelflikkan

ergon går att använda från att barnet är stadig i nacken.. innan dess kan man ha ett sorts ilägg i som gör att man kan ha den tidigare..

• Angelflikkan
    lmwa skrev 2008-02-18 14:55:04 följande:
    Tack snälla för alla goda råd. Jag lutar nog mot en mei tai, den verkar lätt att få på. Ergo verkar ju med bra men då jag och maken har väldigt olika kroppsbyggnad så borde en mei tai som man knyter istället för ergon som man spänner passa oss bättre.
    låter som ett bra val..

OM du är lite händig kan du sy en.. kolla in i mitt galleri så kan du se den jag sytt.. den blev jättebra och såå himla sykunnig är jag inte..
  • Angelflikkan
    mitgov skrev 2008-02-19 13:47:55 följande:
    Jag har samma funderingar men jag tror att det är svårt att inhandla innan man vet ålder.Terikåsjalen, om du väljer den, finns på GRANIT. Av samma sort som Looma. Lika bra men mycket billigare. Jag tror att det kostar 200-300kr.
    av samma sort?
    ja, kanske en trikåsjal.. men troligen inte samma tillverkare eller tyg.

det finns många billigare trikåsjalar än loomas sino.. frågan är nog mest om man vill betala för kvalitet..
    säger inte att billigare sjalar nödvändigtvis är sämre, men en sino har bra kvalitet och den är berömd för det.

jag har provat på andra billigare sjalar och ingen gillade jag lika bra som sinon.. nån var tjockare (skönt med en tunn sjal på sommaren, som sinon är.. var bra för oss som haft sommarbebis), en annan var mycket mer stretchig och blev "utdragen" lätt..

såå, man kan köpa billiga sjalar, men köp en som motsvarar era behov! då kanske ett par hundra spelar mindre roll, i det stora sammanhanget.
  • Angelflikkan

det bästa är att läsa på om vilken sjal man vill ha på tex sjalbarn.se

Svar på tråden BÄRSJAL