Inlägg från: mimpen |Visa alla inlägg
  • mimpen

BÄRSJAL

Åh, en sjaltråd!

Vi hade en långsjal (Hoppediz) från början, samt en ringsjal. Fast ringsjalen blev vi aldrig riktigt vänner med, så den sålde vi. Sen blev vi med Ergo och den gillade vi fast just vår var ful i färgen :)

Sen blev jag med en till långsjal (Didymos, mjukare och smidigare än hoppedizen) och den äääääälskar jag. Och så har vi nu en patapum toddler som vi aldrig använder, jag har haft en beco som var snygg med som jag inte gillade att bära i, och så har jag en meitai.

Och en 3-åring som går själv...

Så exakt vad jag ska med alla bärdon till är en öppen fråga, men de väntar väl på småsyskonet :)

• mimpen
    Ethi skrev 2008-03-03 14:39:33 följande:
    mimpen, du har som har mer sjalkoll än jag: vad ska vi köpa för sjal? Lång, vävd och avlastar bra (dagliga långpromenader med 19 kg i vagnen + hundar och stark rygg men kassa axlar) men samtidigt tunn och smidig?
    En didymos kanske? Den är tunnare & smidigare än hoppen, men jag tycker den är bra jag. Jag har en 4,2 m lång, och det räcker väl till ryggbärning i omslutet kryss (och för all del ryggsäck, men det blir nog för tungt med 19 kg barn på ryggen...)
Svar på tråden BÄRSJAL