• Chania

Hjälp?! Myror inomhus!

Usch, vi har små myror inomhus! Vad ska man göra för att få bort dem? Upptäckte dom för en halvtimme sen och de är i hallen, vardagsrummet. sovrummet, badrummet...Vi hade myror inne för tre år sen också då i februari ända till maj! Suck! Har säkert tagit livet av 20 - 30 stycken nu och snart ska jag gå och lägga mig. Det känns obehagligt att ha dem här inne. Nån sirap har jag inte men finns det nåt annat man kan lägga fram så de kan söka sig dit?

Hur ska man få bort dem? Jag tror inte de är farliga då det är de där små pissmyrorna, de äter inte trä menar jag. Men jag kan ju inte sova med de där härinne!!

• Svar på tråden Hjälp?! Myror inomhus!
  • Lapplandspärlan

testa låta de döda myrorna ligga kvar, då kommer de andra att städa bort dom och sedan varna för faran. Då kan det bli bättre.
    Annars så får ni helt enket leta reda på stacken, det finns i regel en i närheten om dom kommer in så där.
    Å se till att det inte finns nå sött på golven, utspillt i skafferiet osv. dom dras till det söta.

• Multignutten

Köp myrr och strö där ni tror/ser att de kommer in. Vi hade problem med myror som kom in genom ytterdörren och vi la ut en fin stäng myrr på tröskeln och vips så kom de inte in igen. Vi har ett myro under plattorna utanför dörren till svalen och det är därifrån de kommer. Eftersom myrren funkade har vi inte gett oss på stacken än...

• Gyllan
    Annie1982 skrev 2010-04-09 22:56:25 följande:
    Vi har haft myror i köket de senaste tre åren... vilket gör mig galen, brunsvarta små jävlar. Har testat myrdosa, men det funkade sådär, kommer de tillbaka i år igen så tänker jag be Anticimex komma hit och typ spreja, samt be hyresvärden kolla om fler i huset har myror... jag fattar inte, vi bor liksom på sjätte våningen, vi kan väl inte vara de enda med myrproblem!
     Persilja!
  • Nannarella

Gröna myrdosor som jag inte minns märket på men som vi köpte på Bauhaus. De har varit det bästa vi har testat mot de små rackarna!

• Gyllan
    Annie1982 skrev 2010-04-10 20:08:21 följande:
    Persilja???
    Persilja funkar ALLTID mot myror, jag skrev det i inlägg nr 9. 
    Dessutom slipper man alla kemikalier och så, kan vara bra om man har barn. 
  • flingflong
    Nannarella skrev 2010-04-10 20:05:25 följande:
    Gröna myrdosor som jag inte minns märket på men som vi köpte på Bauhaus. De har varit det bästa vi har testat mot de små rackarna!
    Har köpt do, fast på K-Rauta. Håller med om att de är grymma
    *funderar*
  • ninnione
    Lillstrumpa82 skrev 2008-02-17 22:13:49 följande:
    Våra dosor köpte vi på Coop. Kan man förresten inte få hjälp med att bekämpa det där genom hemförsäkringen? Har för mig att jag har hört nått sånt.
    genom vår villaförsäkring så kom anticimex ut till oss o tog bort ett getingbo o strödde ut ett medel i myrstacken så de försvann...dock upptäckte jag att de var tillbaka nu igen...så blir nog ett till samtal till dem i vår. lr så testar jag persilja...:) värt att testa som en första sak iaf, billigt o mycket nyttigare när man ha rmsåbarn
  • Annie1982

Aha, persilja får jag ta och testa iår då...

Lämna det bakomflutna före dig!
  • Annie1982

Såg inte ditt inlägg om det förut då vi skrev typ samtidigt {#lang_emotions_wink}

Lämna det bakomflutna före dig!
  • Inger Rozén

Läste just att FUNLIGHT saften är bra medel.Myrorna tål inta det sockerfria aspartan.Ska pröva för jag har också fått objudna gäster.Våren?

• Connie05
    Theréze skrev 2012-04-30 15:33:58 följande:
    Jag har testat fun light och myrorna brydde sig inte om det alls.

Man häller det i deras bo.
  • erkiperki

Jag fick tips av anitcimex att prova med kanel vid tröskeln tills jag hade fått myrdosor. Det funkade lite grann i alla fall.

Svar på tråden Hjälp?! Myror inomhus!