• Boothwalker

Retrovagnstråden 10

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller än tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla i vår blogg www.retrovagn.blogspot.com där har vi lagt in en del tips.

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
    Jag menar inte att trampa någon på tårna. Känner du dig trampad på så ber jag om ursäkt.
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 10
  • tamate
    daphniamagna skrev 2008-04-12 19:09:46 följande:
    hmm, ser fortfarande ljusbrun ut för mig så du får överbevisa när jag kommer och hälsar på =)
    - det som inte dödar härdar!
  • Boothwalker

Jag har alltid tyckt att den lisa larson-katten är läskig... hade den varit min hade jag sålt den =) Men jag tror min syster gillar den.  Hon har haft den så länge jag kan minnas så hon måste ha varit väldigt liten när hon fick den...

Jag menar inte att trampa någon på tårna. Känner du dig trampad på så ber jag om ursäkt.
  • tamate
    Cecci78 skrev 2008-04-12 21:06:30 följande:
    hihi vågar jag inte säga för Jomppe;)) i Halmstadden har både liggdel och sittdel brun och orange ska den vara
    gu vad spännande, då får du visa upp bilder så fort den komme rinnanför dörrarna =)
  • Boothwalker

Min tolkning är orange... =)

tamate skrev 2008-04-13 00:04:05 följande:
    hmm, ser fortfarande ljusbrun ut för mig så du får överbevisa när jag kommer och hälsar på =)
  • tamate
    daphniamagna skrev 2008-04-12 19:25:58 följande:
    jag tvivlar på att denna passar i ALLA vagnar.. absolut inte i nya.. www.tradera.com/RETRO_70_TALSLIFT_-auktion-62...
    har en sådan fast med mörkblå och manshester, tror faktiskt dom kan passa i nyare vagnar med för dom är ju ganska små. E ju bara gjorda för barnet dom första veckorna.
  • Boothwalker
    tamate skrev 2008-04-13 00:07:17 följande:
    har en sådan fast med mörkblå och manshester, tror faktiskt dom kan passa i nyare vagnar med för dom är ju ganska små. E ju bara gjorda för barnet dom första veckorna.
    Min kompis har en brio happy kombi och bebisen ligger ganska trångt redan trots att hon bara är sex veckor. Men det är nog så att insatsen är rätt tjock (massa lager tyg och vadd och sånt) så den liften borde kunna få plats =)
  • tamate
    Boothwalker skrev 2008-04-13 00:19:18 följande:
    Min kompis har en brio happy kombi och bebisen ligger ganska trångt redan trots att hon bara är sex veckor. Men det är nog så att insatsen är rätt tjock (massa lager tyg och vadd och sånt) så den liften borde kunna få plats =)
    duo edgen vi hade förut hade hur mycket tyg som helst men ramen var ju ganska bred så bar aman tryckte undan tyget så fanns det eg plats. Blir tokig på vagnar som är drapperade som om man svept dom med en 80 årings fin gardiner. Rena snygga linjer och inte allt för mycket fluff.
    En vänninas vagn hade jag faktiskt varit sugen på fastän den är nyare (hädning i tråden =) ) den är någon specialare modell typ jubileumsmodell el liknande så den har en massa smarta funktioner men ändå så är den stram i linjerna så den gilar jag. Emmaljunga nånting. Om man ställer ner liggdelen ex p golvet så är den vaggformad undertill så den gungar och så är det en spak på liggdelen så det är inbygd "AC" på liggdelen. Lite kul saker.
  • tamate

suck, tittar på mina inlägg och ser hur värdelös jag är p att skriva, det kom när jag gick gravid med gumman, jag skriver ihop orden och missar bokstäver etc. Under denna graviditeten tycker jag det blivit ännu sämre, tyvärr vart det inte bättre mellan graviditeterna. Visste int eom att man kune bli dyslektiker av hormonrubbningar =)

• Fru Humla
    tamate skrev 2008-04-13 00:24:15 följande:
    duo edgen vi hade förut hade hur mycket tyg som helst men ramen var ju ganska bred så bar aman tryckte undan tyget så fanns det eg plats. Blir tokig på vagnar som är drapperade som om man svept dom med en 80 årings fin gardiner. Rena snygga linjer och inte allt för mycket fluff.En vänninas vagn hade jag faktiskt varit sugen på fastän den är nyare (hädning i tråden =) ) den är någon specialare modell typ jubileumsmodell el liknande så den har en massa smarta funktioner men ändå så är den stram i linjerna så den gilar jag. Emmaljunga nånting. Om man ställer ner liggdelen ex p golvet så är den vaggformad undertill så den gungar och så är det en spak på liggdelen så det är inbygd "AC" på liggdelen. Lite kul saker.
    låter som samma funktioner som det är på min e-ljunga -01

och tur att någon mer har samma bekymmer som jag med bokstäverna. del-knappen är helt utsliten och ändå är de fel när man skickar ett inlägg.
    särskilt att sista bokstaven in ett ord helt plötsligt sitter först i ordet efter- på ALLA ord*morr*
    Celiine Collection uppdaterad
  • pucken

fan vilka bröder man har. min tvillingbror skulle hämta en emmaljunga till mig, så säger han att han inte hinner och att min storebror tar den istället. nu ringer pappa och säger att ingen av dem kan hämta och att han och mamma ska köra från skåne till växjö för att hämta den. blir ena jävla bensinpengar, men jag får ju min vagn

Svar på tråden Retrovagnstråden 10