Inlägg från: Suddisen |Visa alla inlägg
  • Suddisen

Mat till 1-åring

Har en son som blev 1 för en vecka sen och vi har ungefär samma funderingar! Ska svara på de frågor jag kan!

1. Funderar jag också på, men har inte provat något än! Funderar på om t.ex. cornflakes inte skulle kunna funka, för de brukar ju mjukna ganska snabbt i mjölk/filmjölk... Men jag vet inte säkert.

2. Vi har samma smör på K:s macka som på våra, just nu är det Becel tror jag.

3. Leverpastej eller vanlig ost har vi ovanpå smöret.

4. Har precis börjat med mjölk... Fick från BVC reda på att ca 5 dl mjölk/mjölprodukter om dagen var tillräckligt och däri räknades även välling med då det är mjölkpulver i det. Så för vår sons del handlar det kanske om 1 glas mjölk om dagen. Fick även rådet att inte ge mjölk till lunch eller middag eftersom det mättar ganska mycket = inte orkar lika mycket mat. Så vi har gett sonen mjölk till eftermiddags-mellanmålet istället. Och han ÄLSKAR det!

• Suddisen

Glömde skriva ang. mjölk att vi ger sonen mellanmjölk (även det efter inrådan från BVC eftersom vi alltid använder fullfeta mejeriprodukter i maten så var det OK med mellanmjölk istället för standardmjölk).

Svar på tråden Mat till 1-åring