• smillanova

Barnkläder

Jag och sambon har bestämmt att inte kolla könet och försöker shoppa allt i neutrala färger.
    Men kläder är skitsvåra att hitta.

Varför inte göra det mer neutralt. Alla vill inte veta!!!!

*irreterad*

• Svar på tråden Barnkläder
  • Zemcia

köp de mest basic stuff så ungen klarar sig några dagar. Samtidigt pekar du ut för sambon vad du vill ha om det blir en kille o vad du vill ha om det är en tjej och skickar ut honom några dagar efter förlossningen.

Så slipper du handla allt nu och begränsa dig till en sorts kläder.

• Jempa L

Håller med... Antingen är det rosa med rosetter eller blått med bilar, suck! 50/56 är de enda storlekarna man kan hitta i vitt eller på sin höjd någon beige/gul färg, men sen är det verkligen antingen eller.

Ottobree har en hel del fina mönster om man kan sy själv. Är nog ena sättet att få de färger man vill ha verkar det som...

Storskrutt nov-05, Lillskrutt BF 8 mars.
  • Miss Lau

Vad menar du med "neutrala fäger"? Skippa klänningarna och köp det ni tycker är snyggt så spelar det väl ingen roll om det blir en pojke eller flicka.

Jag gillar 70-talskläderna som finns i mängder just nu och de passar ju till både tjejer och killar.

• Tina A

Vi kolla inte när vi vänta vår son men hitta en del neutralla kläder köp inte för mycket för de e roligare att ha pojk/flick kläder när bebben väl kommit ut (tyckte vi)
    Sen kom folk o hälsa på o då hade dom köp med sig pojkkläder.
    Man behöver inte så himla mycket de första dagarna.
    Lycka till

• smillanova

Får göra så.
    Tråkigt att det ska vara så här

• Yenlinn

Tycker också det är jättetrist!
    Och varför måste tröjorna med bilarna på vara just BLÅ - så att de BLIR killiga. Kunde de inte vara röda/rosa med bilar på och blå med söta nallebjörnar? Så de passade båda??? Tycker både tjejer och killar får en skev färgskala när det inte går att hitta tuffa "tjejkläder" i blått och grönt eller mjuka "killkläder" i rött, rosa eller lila. Och varför måste man sy spets eller puffärm på sådant som är just rött, rosa eller lila - kan det inte få vara HELT neutralt, så kunde man köpa killkläder även på tjejavdelningen???

Jag återanvände mycket gamla kläder när min son var nyfödd. Hans pappas lila 62/68 helkroppsdress var supercool!!! Det är det enda lila plagg han ägt, tyvärr.

• Disela

Lindex har ett superbra kläder i neutrala färger. Handlar det mesta till min dotter där. Kolla hemsidan lindex.se.

Ha det bra och lycka till!

• Miss Lau
    Yenlinn skrev 2008-02-18 11:43:46 följande:
    Tycker också det är jättetrist! Och varför måste tröjorna med bilarna på vara just BLÅ - så att de BLIR killiga. Kunde de inte vara röda/rosa med bilar på och blå med söta nallebjörnar? Så de passade båda??? Tycker både tjejer och killar får en skev färgskala när det inte går att hitta tuffa "tjejkläder" i blått och grönt eller mjuka "killkläder" i rött, rosa eller lila. Och varför måste man sy spets eller puffärm på sådant som är just rött, rosa eller lila - kan det inte få vara HELT neutralt, så kunde man köpa killkläder även på tjejavdelningen???Jag återanvände mycket gamla kläder när min son var nyfödd. Hans pappas lila 62/68 helkroppsdress var supercool!!! Det är det enda lila plagg han ägt, tyvärr.
    Fast en blå tröja på en tjej blir väl en "tjejtröja" på samma sätt som en rosa tröja på en kille blir en "killtröja" (eftersom det är en kille i). Det är bara vi föräldrar som sätter gränsen för vad som är "kill/tjej" kläder.

Min son har massor med röda och rosa kläder som inte har puffärm eller volanger och jag tycker han är jättefin i de färgerna.
  • Minora

TS, jag har ett litet tips! :)

Tradera har sedan ett tag tillbaka infört kategorier för neutrala barnkläder i alla storlekar. Där är det verkligen inte bara beiga och tråkiga kläder som gäller, utan en massa fina saker i olika färger och med roliga tryck.
    Älskar att sitta och plöja igenom de kategorierna!

Så ta en titt där, man kan göra riktiga fynd för bara några tior!

Svar på tråden Barnkläder