Barnkläder
Jag och sambon har bestämmt att inte kolla könet och försöker shoppa allt i neutrala färger.
Men kläder är skitsvåra att hitta.
Varför inte göra det mer neutralt. Alla vill inte veta!!!!
*irreterad*
Jag och sambon har bestämmt att inte kolla könet och försöker shoppa allt i neutrala färger.
Men kläder är skitsvåra att hitta.
Varför inte göra det mer neutralt. Alla vill inte veta!!!!
*irreterad*
jag tycker att det blir värre och värre med könsuppdelningen på kläder. Vår 15 månaders flicka är rödhårig och passar helt enkelt bättre i blått än i rosa, men vi vill inte bara ha klädermed bilar, dinosaurier, eldslågor mm på henne! Köper en del på pojkavdelningen eftersom de kläderna dessutom är lite rymligare i modellen.
Jag håller med ts! När jag väntade min sista, ville jag ha ett "startset" att ta med till bb, det va lögn i helvete att hitta neutrala kläder.......
Jempa L skrev 2008-02-18 15:29:45 följande:
Va på HM i dag o hittade helt okej neutrala kläder där.
Kanske inte så super jätte roliga randiga bodys o byxor men de e alltid nåt.
Jag tycker faktiskt att det har blivit bättre det senaste året! Har sett massor av fina bebiskläder som jag hade köpt om jag varit gravid. Kolla in lindex (trodde jag aldrig att jag skulle skriva!!), PoP, Molo, Katvig, HM:s basutbud för nyfödda, IdaT och Småfolk. Snyggt, ofta färgglatt och barnsligt, inte pojkigt eller flickigt.
Sedan finns det en herrans massa hårt könskodade kläder OCKSÅ, men dem kan man ju låta bli.
Ellos har mycket neutrala bebiskläder bl a ett startset i neutralt, brunt, grått eller gult, färgen varierar lite.
Lindex har en massa gråa/vita bebiskläder. Cubus kan ha åxå om man gillar lite mer "gulliga" kläder. Norrmännen gillar plysh med nallar
Just det, sen finns ju Åhlens o POP
Där är det nästan bara neutrala färger
på HM finns det massa basic, och sen så är det så att om du får en tjej så kan hon ha "killkläder" snarare än att en kille kan ha typiska "tjejkläder". Vet själv ej könet så shoppar bruna, vita, gröna, gula, blå, mörklila och grå grejer :)
Kolla in www.gangstar.se
jag tycker att líndex har en del fina neutrla babykläder í st 50-68
Lindex har ett neutralt utbud med bla beige och gula plagg.