Inlägg från: adrenalin |Visa alla inlägg
  • adrenalin

Baddräkt på 3-åring?

Jag tycker det är helt okej med baddräkt på en 3-åring ,
    det är som så många andra här tycker att det är bikini som inte känns bra.

Däremot kommer jag nog köra samma som dig TS !
    Jag kommer köra badbyxor så länge hon själv känner för det! Det ville jag ha när jag var liten men mamma tyckte att jag hade nåt att dölja. Vilket jag inte hade.

• adrenalin

fast nu vet jag ju inte om det är en tjej jag kommer få. Men OM jag skulle få en tjej skulle jag göra så

• adrenalin

Zahcro:
    Du kan väl inte dra gränsen så? Jag fick inte bröst förän jag var 15.

• adrenalin

Norrlandsmorsan:

Det är ju inget sexuellt, det är lite mer en fråga om frihet tycker jag *låter lite utsvävande*
    Tycker inte man ska dela upp mellan könen sådär. Helst inte sådär tidigt då deras kroppar är i princip likadana.

• adrenalin

Halstabletten:

jag tror barnen ofta vet själva när de vill börja skyla kroppen. Om inte annat så får man väl som förälder hjälpa till med det, det är ju inte svårare än så.

och jag tror inte man har baddräkt och bikini på barn för att skydda dem från solen. Isf är man i överlag mer rädd om sina tjejer.

• adrenalin

smz:
    de flesta här tycker det är okej med baddräkt, men att det på så små barn lika gärna kan vara utan!

• adrenalin

Anne Yone:

När jag får barn ska jag sluta ha baddräkt och ha shorts istället. Hihihi!

Nä det beror nog helt på ungen. När jag var liten ville jag vara som brorsan. Det närmsta jag fick komma det för mamma var små bikinitrosor med en rosett på. "jättetufft".

Syrrans dotter ville till å med använda binda för att mamma gjorde det Hon använder baddräkt. Fast det har hon använt sen hon va pytteliten. Så det har nog inte med det å göra.

• adrenalin

Jazzflickan77:
    Fast egentligen säger man ju inte så. Att ha baddräkt på sin lilla tös är väl ungefär samma sak som att man har kjol. eller bara rosa opraktiska fula prinsesskläder i rosa.

Tycker det är mer hemskt att ge sin lilla flicka en tröja med trattarmar än att ge barnet en baddräkt. En baddräkt ger ju i alla fall fri rörlighet och är inte ivägen.

• adrenalin

jazzflickan:

Är den det?

• adrenalin

Ramunda:
    Jag vill ändå inte tänka att bikini hetsar upp pedofiler mer :-/ Usch. Jag tänker mer att det inte behövs och att man inte behöver klä småtjejer i bh eftersom dom faktiskt inte har några bröst!

Halstabletten:
    Jag är också ganska konservativ när det gäller vissa saker. Men just när det gäller småbarns kläder är det nåt fel tycker jag! Det är alldeles för stor skillnad mellan könen.

• adrenalin

Halstabletten:

Ja klart att det är skillnad på vuxna människors bröst. Men inte på barn!
    Det är onödigt att småflickor skyler sig.. Man ser liks inte skillnad mellan pojkar och flickor i smååldrarna (det ska väl vara på håret då)

• adrenalin

jag håller med dig. Lika bra å låta töserna ha badbyxor och sen torka och dra på en tshirt!

• adrenalin

Vackrastarflow:

Jag håller mer på molnet i så fall. Om lillkillen ska ha tshirt så kan ju lilltjejen också ha det! Tshirt skyddar bättre än en fjuttig baddräkt!

Fast jag tycker egentligen inte det här är så mkt att argumentera om. Baddräkt är helt okej. Fast jag gillar det egentligen inte.

Svar på tråden Baddräkt på 3-åring?