• Jazzflickan77

Baddräkt på 3-åring?

En fråga: Vad tycker ni om baddräkt på småtjejer? Min 3-åring har badbyxor I lite tjejig modell men nu har jag sett massor av HELA baddräkter och bikinis I butikerna inför sommaren. Jag tycker att det är helt fel till en 3-åring. Dels blir hon kall om magen, dels signalerar det att hon har något att ?dölja?. Och det har hon ju inte, tycker jag! Nu kan man förstås invända att ?varför har hon badbyxor då? och det har jag inget bra svar på. På landet badar båda barnen nakna och jag med ibland men inte I badhus.
    Vad tycker ni andra?

• Svar på tråden Baddräkt på 3-åring?
  • AnnaLi

En baddräkt på en 3-åring tycker jag känns helt okej. Dock skulle jag ALDRIG sätta på min 3-åring en bikini!!!

• HeyMama

Min dotter på¨2,5år har ett par badbyxor och en baddräkt.
    På sonen är det badshorts och t-shirt som gäller i sommar då han bara är ett år.

• giz

men mitt barn har ju baddräkt bara för att minimera pedosarnas tillfredsställelse........

• Pirran

Aldrig bikini på min lill-flicka, 3 år,..däremot tycker jag att baddräkt går bra.

10-åringen har bikini, men inte bikinitop med kupor eller trekantsbikini.

• halstabletten

Baddräkt eller bikinitrosa på en 3-åring är väl helt normalt. Dock tycker jag personligen att 3-åringar är lite för gamla för att bada nakna i offentliga pooler, det ser man då och då där jag bor.

Jag fick nog min första bikini då jag var 4, jag hade fått ärva den av mammas lillkusin. Överdelen blev aldrig använd, haha. Det var en sådan där trekantsbikini och jag hade ju inget som höll den på plats utan den hängde runt halsen när jag provade hemma.

Jag tycker att flickor senast i 8-9 års åldern bör börja täcka sina bröstvårtor, kanske tidigare om de är väldigt tidigt utvecklade. Till så pass unga tjejer är det nog rimligast med baddräkt eller bikiniunderdel med top till.

• Velouria

Jag tycker det är så sött med baddräkt! I sommar ska min ettåring få en röd med vita prickar.

• JsN

halstabletten, vad är det med flickors bröstvårtor som gör att de bör döljas?

• Jazzflickan77

Giz ? jag tänker precis tvärtom! Jag tänker att peddosarna ser barnen som objekt som måste dölja sina kroppar, de låtsas typ att de platta brösten på en 3-åring är sexuella. Alltså försöker jag låta henne vara könlös ? om ni hänger med?

Man kan verkligen vilja samma sak men göra helt olika J

• Enslingen

Bikini alldrig! Badräkt helt klart!

• Jazzflickan77

JsN, jag undrade exakt detsamma men du hann före... jag tycker att barnen är stora nog att ha baddräkt- bikini när de inte känner sig bekväma utan det längre.

Svar på tråden Baddräkt på 3-åring?