Inlägg från: halstabletten |Visa alla inlägg
  • halstabletten

Baddräkt på 3-åring?

Baddräkt eller bikinitrosa på en 3-åring är väl helt normalt. Dock tycker jag personligen att 3-åringar är lite för gamla för att bada nakna i offentliga pooler, det ser man då och då där jag bor.

Jag fick nog min första bikini då jag var 4, jag hade fått ärva den av mammas lillkusin. Överdelen blev aldrig använd, haha. Det var en sådan där trekantsbikini och jag hade ju inget som höll den på plats utan den hängde runt halsen när jag provade hemma.

Jag tycker att flickor senast i 8-9 års åldern bör börja täcka sina bröstvårtor, kanske tidigare om de är väldigt tidigt utvecklade. Till så pass unga tjejer är det nog rimligast med baddräkt eller bikiniunderdel med top till.

• halstabletten

JsN- Jag är rätt konservativ när det gäller sådant, skulle tex aldrig få för mig att sola topless och det påverkar definitvt hur jag ser på lite äldre flickor utan top.

Jag tycker dels att det är rent olämpligt att visa bröstvårtorna när man blir lite större, dels är de så pass känsliga att jag inte tycker att de bör utsättas för onödigt mycket sol- vi tjejer brukar ju vara "bättre" på att ligga och steka i solen än karlarna- så är det iaf i min bekantskapskrets.

• halstabletten

Pizan- nej, inte jämställer jag ett barn med en vuxen kvinna, men jag tycker ändå att man inte bör visa hela kalaset när man blivit lite äldre, och det gäller även lite äldre barn. En del barn får för övrigt både mens, könshår och bröst så tidigt som vid 9 års ålder så där någonstand så tycker jag att gränsen går. Jag minns alltför väl att man tittade lite snett på tjejer på mellanstadiet som inte hade förstått att det inte var okej att visa bröstvårtorna längre- och nu menar jag inte bara jag utan i allmänhet.

Bara för att barnet inte ligger i solstolen betyder ju inte att de inte utsätts för sol. Barnen blir ju oftast brunare än vi vuxna som de rör sig i solen. Och om man inte skyddar dem mot solen så utsätter man ju dem för en risk.

• halstabletten

Adrenalin- som sagt är jag rätt konservativ, att andra sedan kanske är mindre konservativa respekterar jag, även om jag ibland kan tänka "herregud!!" när jag ser vad vissa barn har på sig (och känner mig betydligt äldre än vad jag är)

• halstabletten

Adrenalin- men pojkar döljer ju inte bröstvårtorna ens som vuxna- så det är klart att det blir lite skillnad.

Svar på tråden Baddräkt på 3-åring?