Inlägg från: Jazzflickan77 |Visa alla inlägg
  • Jazzflickan77

Baddräkt på 3-åring?

En fråga: Vad tycker ni om baddräkt på småtjejer? Min 3-åring har badbyxor I lite tjejig modell men nu har jag sett massor av HELA baddräkter och bikinis I butikerna inför sommaren. Jag tycker att det är helt fel till en 3-åring. Dels blir hon kall om magen, dels signalerar det att hon har något att ?dölja?. Och det har hon ju inte, tycker jag! Nu kan man förstås invända att ?varför har hon badbyxor då? och det har jag inget bra svar på. På landet badar båda barnen nakna och jag med ibland men inte I badhus.
    Vad tycker ni andra?

• Svar på tråden Baddräkt på 3-åring?
  • Jazzflickan77

Giz ? jag tänker precis tvärtom! Jag tänker att peddosarna ser barnen som objekt som måste dölja sina kroppar, de låtsas typ att de platta brösten på en 3-åring är sexuella. Alltså försöker jag låta henne vara könlös ? om ni hänger med?

Man kan verkligen vilja samma sak men göra helt olika J

• Jazzflickan77

JsN, jag undrade exakt detsamma men du hann före... jag tycker att barnen är stora nog att ha baddräkt- bikini när de inte känner sig bekväma utan det längre.

• Jazzflickan77

Jag tycker att magen blir kall i baddräkt plus att jag inte tycker min 3-åring har något att dölja.. Badbyxor funkar tycker jag tills hon själv ber om baddräkt.

• Jazzflickan77

Fast hon HAR ju inga bröst??? Då borde en liten kille också ha hel baddräkt? Annars säger man ju: Ja, min 3-åriga flicka är en sexuell varelse som pedofiler kan bli upphetsade av, därför måste hon vara påklädd.

Jag hänger inte riktigt med...

• Jazzflickan77

fast Sicali, då ska hon ju ha högklackat och smink också om hon ska vara som jag... jag tror på att låta barn vara barn. Den dag hon känner sig obekväm i bara byxor ska hon få en baddräkt, men tills dess behöver hon inte leka vuxen tycker jag.

• Jazzflickan77

det har du rätt i adrenalin, att prinsesskläder är i princip samma sak. Och prinsessperioden är visst mycket viktig i en 5-6-årings liv.

• Jazzflickan77

Sicali, det var väl ingen dålig liknelse?

"Och som AY säger, små tjejer brukar vilja
    vara som mamman så jag tror inte barnet
    själv har något emot baddräckt."

skriver du.
    Om nu barnet vill vara som jag så bör barnet också vilja ha högklackat och smink. Och det vill ju en del flickor när de blit lite större, utan att vara stora nog för högklackat och smink. Vill hon vara som jag som du tror så vill hon ju ha en svart baddrökt, för inte har jag en rosa med rosetter.

Vad tror du egentligen? Att barnet vill eller inte vill vara som jag?
    Och - ska jag som förälder rätta mig efter det??

• Jazzflickan77

Sammanfattning av frågorna som ställts i tråden:

Är bröstvårtor sexuellt eller inte?
    Om JA - bara på flickor eller också på pojkar?
    Om Ja, från vilken ålder är bröstvårtorna sexuella?

Baddräkten skyddar mot solen, sägs det.
    Behöver inte småpojkar skyddas mot solen?
    Och vore inte en t-shirt och en hatt _EFTER_ badet bättre än en baddräkt, på båda könen?

Vad gör pedofilerna mest glada - ett "könlöst" barn i badbyxor (kan vara pojke eller flicka), eller ett barn som visar att det har något att dölja - i baddräkt eller bikiniöverdel? Ledande fråga, jag anser det första alternativet.

• Jazzflickan77

Sicali, fånigt inlägg. Svara på frågan istället: Vill en 3-åring vara som mamma eller inte?

Var går i så fall gränsen för att vara som mamma?

OCH - ska mamma tillåta och uppmuntra det?

När argumenten tryter...

• Jazzflickan77

Sicali, vad för slags baddräkt har din son? *nyfiken*

• Jazzflickan77

vacra. håller med. Klart barn är olika!! Men för mig har det ingen jättebetydelse för mitt baddräktsval till min 3-åring om min flicka vill vara som jag. Det vill hon säkert men det får hon inte, för hon ÄR inte vuxen. Det är upp till mig att dra den gränsen, tycker jag.

Tror på att barn ska vara barn och är chockad av alla bikinis i butikerna... för så små barn som 1-åringar!! Såg också en baddräkt i småbarnsstorlek med texten "Sexy".

Badbyxor för båda könen ÄR inte lika laddade...

tycker jag.

• Jazzflickan77

gott mos adrenalin... så blir det nog för min lilla badflicka i sommar också!

Svar på tråden Baddräkt på 3-åring?