Tjena tjejor!
Haha, vad ni är gulliga angående rökningen
Jag vill verkligen inte börja igen! Maken trillade ju dit igen när han var i Kina i början av året och nu har han svårt att ge upp rökningen. Så jag känner mig otroligt duktig med tanke på att vi alltid har cig i hemmet
Angående bebisars styrka. Frasse är oxå otroligt stark i nacken och försöker häva sig upp med hjälp av armarna. Har inte tänkt på att det är tidigt
Men som jenn säger, bebisar är väl starkare och större nuförtiden
Idag är det storstädning innan jag ska på tjejfesten hos S syster.
Jag kunde ju som sagt inte boa innan bebisen för jag hade så satans ont i fogarna.
Nu håller jag på att tvätta soffan och fixar en massa andra stora saker. Så skönt att få det lite fräschigt
Idag var jag på en långis i skogen med vovven. Så himla skönt att kunna knata runt där igen! Det är ju rätt kuperat och stigarna är inte helt bra. Vi brukar oftast hålla oss utanför stigarna men idag gick jag ett spår (inte hela dock, det är på 15 km) och myste med vovven!
Han var glad och jag var glad
jenn
Jo, kom på att jag förlorade rätt mycket blod (över en liter) under förlossningen och att jag redan hade dåligt blodvärde för att vara mig så det var ju inte så konstigt att jag var spak efter förlossningen. När vi åkte hem (efter 5 dagar) så var mitt blodvärde på 105 och det är riktigt lågt för att vara jag.
Vad roligt för Emma med en trehjuling och vad gulligt av Grodan att fixa en sån till henne
Har ni kommit på något namn än?
Jag gillar Harry och Frank men det är det inte många andra som gör
Grattis till en kräkbebis
Det braiga med BVC-tanter och andras tips angående hur mycket man ska amma och mata m.m. är ju att man till syvende och sist får bestämma själv
Nä, ErikaFika har inte setts till på ett tag, inte Cmon heller. Vi får se om de kommer tillbaka
smint
När vi hade hembesök av vår BVC-tant så frågade jag angående matning OM nu Frasse skulle sova t ex 6 timmar i sträck under natten. Skulle vi väcka honom eller skulle han få sova. Hon tyckte att han gott kunde få sova. Så länge han går upp som han ska så behöver man inte hålla så hårt på timmarna nu. Han får äta sig mätt när han ska äta. Nu vill han ju fortfarande äta minst var tredje timme så han "sköter" ju den biten själv. Under natten så sover han första passet 4
timmar och sen nästa 3 timmar.
En kompis till oss, deras nya bebis kaskadkräktes i flera månader pga magmunnen. Men hon gick upp som hon skulle ändå. Men vilka mängder som kom ut och bara så där, kräääk och sen nöjd.
Vilken härligt dag på stan ni hade
Tretti
Oj, ja, veckodagarna... de existerade innan Frasses ankomst, nu är det dösvårt att hålla koll
Man får se till att ha sällskap av en vuxen då med andra ord. När man ska shoppa kläder till sig själv, alltså
Vad roligt med nya gardiner, hann du sy?
Jisses, åtta veckor?!
Ja, tiden går verkligen fort nu! Frasse fyller en månad idag
arkeologi
Vad bra att rovisarna har fått större hägn!
Håller med dig angående byggnaderna, de är helt fantastiska!!! Vi får kanske ta sällis dit sen då om vi får bångstyriga barn som inte alls vill titta på gamla trähus
Vad bra att det verkar vara uppklarat angående jobbet och pengarna nu!
Måste oxå kolla med mitt jobb. Jag ska oxå betala tillbaka lite men det var bara någon tusenlapp. Eller bara och bara, tusen spänn är rätt mycket nu
Nu fick Frasse följa med S ut på gården och plocka stenbumlingar. Vi har grävt så mycket här och det kommer upp så mycket stenar då. De bygger vi naturmurar av lite här och där. Återvinning
Jag och Circo ska dammsuga soffan nu innan jag kan klä på den igen.
Tänk vad mycket hundhår det kan finnas! Tycker ändå att vi håller efter men det slinker verkligen in överallt. På ställen han inte ens kommer åt.
Våra sommarplaner är nog att vara hemma rätt mycket.
I augusti ska vi till Ramsele och gå på Rafnastämman. Maken har ju fastnat för nyckelharpa nu så han ska spela. Om han inte väljer kontrabasen, beror på hur mycket plats vi har i bilen (det blev inget bilbyte häromdagen), nu har vi ju barnvagn oxå. Hans föräldrar spelar durspel och ska oxå dit (eller det är de som lockat dit oss, de åker varje år). Hans morbror och moster ska oxå vara där.
På vägen dit ska vi stanna till i Östersund där jag har farmor&farfar, kusiner, farbröder och annat löst folk vi ska hälsa på. Min bästis + familj ska flytta dit i juli så vi ska till dem oxå.
Sen har S lite kollegor i Gävle som vi tänkte stanna till hos.
Nu har vi även fått en inbjudan av makens föräldrar som ska dra ihop någon slags spelemansträff i Torpshammar (nära Sundsvall) sista helgen i augusti. S hade något jobb prellat den helgen så vi får se om vi kan åka eller ej.
Annars så gillar vi att vara hemma på sommaren (hmm, året om egentligen, vi älskar att vara hemma), vi har rätt mycket att fixa med här och det är så härligt att bara ligga ute och slappa i gräset
OJ! Klockan är ju halvtvå redan! Kvart i sex blir jag upphämtad och sen fest. Shit, måste ju hinna med massor av städande innan och sen städa till mig själv lite. Undra om jag kan hitta min mascara någonstans. Har inte sminkat mig på år och dar plus att vi bygger om på toa så allt är omflyttat och rörigt
Ha en fin kväll nu!
Kram