• Anonym

Idag skulle vi äntligen ses, då har jag värsta herpesblåsan...Fler ledsna?

Jaha...Har inte träffat min pojkvän på fem veckor. Han har varit borta och jobbat, kom hem förra veckan och då var jag dunderförkyld och fick världens mens. Nu är jag frisk och trodde att vi ÄNTLIGEN skulle få rå om varandra lite..Då vaknade jag upp med världens herpesblåsa på läppen Nu är jag riktigt ledsen.
    Jag vet att det finns så många som har verkliga problem så jag ska inte klaga men ibland känns det bara som om någon högre makt har bestämt sig för att göra livet så trist.
    Någon mer som är ledsen idag? då kan vi peppa varandra lite här.

• Svar på tråden Idag skulle vi äntligen ses, då har jag värsta herpesblåsan...Fler ledsna?
  • Anonym

Men vad gör det? Han älskar väll dig som du är? Klart du ska träffa honom ändå.

• Anonym

Jo men, det känns så äckligt med den där bobban på överläppen. Och pussas kan vi ju inte...Jag vet, nu låter jag som ett gnälligt barn.

• Myran 08

Jag har inte herpesblåsor men känner många som har det. Det jag (har vanligt munsår) och dem jag känner brukar ta munsårsplåster och sätta på. Om blåsan är stor tar du två så du är säker på att du täcker blåsan ordentligt. Sedan så gör rent med en topz och så tar du handsprit (finns på apoteket att köpa) och så har du på det innan du sätter på ett nytt plåster. Brukar försvinna på 4-5 dagar.

Självklart ska du träffa din pojkvän ändå.

Aldrig roligt men munsår\herpes när man har gått och längtat efter något.

• Myran 08

Men munsårsplåstren kan du pussas kanske ska undvika att hångla/kyssas djupt. För men hjälp av plåstren så kan det vätska att man får byta plåster ofta. Men det läcker inifrån och man får inga ärr av plåstren.

• Anonym

Myran 08; Tack för tipsen och uppmuntrande rader! Och nej, varken munsår eller herpes är nåt man önslar någon direkt. Har aldrig testat de där plåstren men det kanske är värt att testa. Ska ta en sväng om apoteket lite senare.

• Anonym

Myran 08; Kan man pussas lite med plåster, även fast det är herpesblåsa jag har och inte munsår? Naturligtvis inget grovhångel men en liten puss, det längtar jag efter!

• Myran 08

Ja testa, jag älskar dem när jag får mina munsår. Man känner sig fräschare på något sätt (svårt att förklara). Visst att plåstren kostar lite men det kan det vara värt om man vill pussas. Brukar få munsår av citrus frukter men ibland slinker det ner ändå och dagen efter vet man vad man har att vänta sig. Men jag har mig själv att skylla. Jag hoppas du får en jätte trevlig kväll och många kvällar framöver med pojkvännen.

Anonym skrev 2008-02-19 12:11:54 följande:
    Myran 08; Tack för tipsen och uppmuntrande rader! Och nej, varken munsår eller herpes är nåt man önslar någon direkt. Har aldrig testat de där plåstren men det kanske är värt att testa. Ska ta en sväng om apoteket lite senare.
  • Myran 08

Oja, dem jag känner som har det brukar göra det.. dem sminkar över plåstren, målar med läppstift och såna saker. Så pussas lungt. Men ett tips är att du byter bara en liten stund innan han kommer så du har ett nytt plåster på. Och se till så att HELA blåsan är täckt av plåstret (kan behövas två ibland). Sedan är det bara pussas, mina vänner har INTE fått över det på sina sambosar.

• Anonym

Myran 08; Tack! Vad snäll du är! Känner mig på liiite bättre humör nu. Jag ska köpa plåster i eftermiddag och testa, Compeed väl? De gånger jag får herpes brukar det var i samband med stress, mens eller förkyning - då vet man på förhand att det kommer.

• Myran 08

Japp Compeed. Testa det är ju värt. Men se till som sagt att du har en bra bit av blåster runt om blåsan och innan så spritar du av området och även blåsan med handsprit. När blåstret sitter på kan du även sprita runt det så du är riktigt säker. Bätter för mycket handsprit än att de ska ligga någon bacil där och det blir mer.. var övernoga om jag säger så. Ha en jätte mysig kväll. Man kan mysa på andra sätt än att hångla.

• Anonym

Myran 08; Du har räddat min dag! Och ja, jag ska tänka "övernoga". Skaffa handsprit också.

• Myran 08

Även berätta för din pojkvän om blåsan så han vet att han inte ska börja grov hångla med dig eller kyssa upp dig mot en vägg utan det är pussar och mys som gäller. Tänk dig bara att få ligga på hans axel en kväll och känna hur han luktar och bara ligga så och somna. Bara för att ge dig lite positiva saker utan att man behöver hångla.

• Anonym

Myran 08; Ja, just nu längtar jag bara efter att få vara nära honom! Ingen risk att han skulle missa blåsan, fast den kanske inte syns med plåster? Hursomhelst, så säger jag alltid till när det är dags. Skulle inte palla med att smitta honom med detta jävliga! Jag har förklarat för honom att det är herpes som smittar, till skillnad från munsår - för de smittar väl inte?

• Myran 08

Hur har det gått? har du träffat honom ännu? Åh va bra att du berättar för honom. Hur har det fungerat med plåster och spritningen? Munsår kan smitta så man ska ju inte hålla på att pussas så otroligt om man inte har något över. Därför älskar jag plåstrerna, då kan man pussas och kramas hur mycket man vill. Skippa hånglandet bara. Ha en jätte mysig kväll.

Anonym skrev 2008-02-19 12:33:45 följande:
    Myran 08; Ja, just nu längtar jag bara efter att få vara nära honom! Ingen risk att han skulle missa blåsan, fast den kanske inte syns med plåster? Hursomhelst, så säger jag alltid till när det är dags. Skulle inte palla med att smitta honom med detta jävliga! Jag har förklarat för honom att det är herpes som smittar, till skillnad från munsår - för de smittar väl inte?
Svar på tråden Idag skulle vi äntligen ses, då har jag värsta herpesblåsan...Fler ledsna?