Inlägg från: Anonym (Mee too) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mee too)

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

Hej! Ny på bröstfronten.

Innan jag vart gravid och ammade så kunde jag inte förstå hur man kunde operera brösten Ujujuj, dålig självkänsla måste man ju ha o man tycker så illa om sin kropp Nu sitter man här, med ett par på gränsen till taxöron Hade fina små b-kup bröst innan grav/Amning, supernöjd med dom. Nu passar inte mina snygga kläder längre som jag vill, mina snygga bh:ar som jag vill osv. Jag mår ju inte ett dugg dåligt psykiskt av mina tuttar som jag har just nu, min sambo tycker jag är lika fin som förut. Men jag skulle jättegärna vilja förstora dom. Jag har tjatat ganska mycket här hemma Så min sambo sa: Efter vi fått vårt andra barn i sep och du har slutat amma så betalar jag ett par nya bröst åt dig!  

Jag funderar på gelé hallon. Här där jag bor kostar det 32 000 kronor. Väldigt "billigt".

• Anonym (Mee too)
    Anonym (ut) skrev 2008-03-29 08:03:54 följande:
    dels har jag haft dem länge så det är dags att byta, men jag vill inte ha nya för det har varit nackdelar.Visst, jag har sjukt snygga bröst men det har faktiskt inte varit värt det, känselbortfall, värk, nervskador, känslan när jag kramar min man eller när han tar på dem.så nu ska jag få mini-bröst igen.
    Hade du stora?
  • Anonym (Mee too)
    Anonym (ut) skrev 2008-03-29 10:41:22 följande:
    Nej, jag lade in 250. det är faktiskt ingen av mina nya vänner som inte vet om ingreppet som vetat, de har blivit jätteförvånade. De är lite större än normala kanske, eller rättare sagt formen är ju mer "silikonig",

Blir lite "nojjig" när jag läser att känseln försvann osv...Det vill ju inte jag..Hade du värk i själva brösten eller ryggen? Hade du gelé hallon?

• Anonym (Mee too)
    Anonym (ut) skrev 2008-03-29 10:53:17 följande:
    Jag har värk i brösten, mest det vänstra. Det är inget fel på inlägget eller så, det kan tydligen bara bli så.Halva bröstet tappade känseln vid själva ingreppet och detta är permanenta nervskador. Det som egentligen är jobbigast är att det ibland kliar sjukt mycket där man tappat känseln, men det hjälper liksom inte att klia... jättekonstig känsla. Och ibland gör det ont att ha bh för det skär i skinnet, pga nerverna då. Brösten är också lite kallare än resten av kroppen. Men jag hoppas att känseln i bröstvårtan kan bli bättre. Nu känner jag i princip ingenting i den vänstra och lite grann i den högra.Som sagt, dom är skitsnygga, men hade jag vetat detta innan att det inte är så himla ovanligt så hade jag lagt pengarna på en utlandsresa istället.Vill absolut inte skrämma nån, det finns ju fler som det går bra för än det går dåligt. Men eftersom min operation var lyckad och man ändå sitter med dessa problem så är det ju inte så kul.
    Ja jag förstår. jag vet precis vad du menar med att det kliar fast det hjälper inte att klia, har nån sådan nerskada i ryggen. Finns ingen värre känsla. Men som sagt ibland måste man ta risker i livet, å ska man vara fin får man lida pin nej men det är som du säger de behöver ju inte hända alla, men det är ju en risk. Jag har opererat magen pga av en inre blödning och massa nerver är av, ingen känsel från naveln och ner till bikinisnittet, skitvidrig känsla, så nu blir jag lite avig...Ska man eller ska man inte...
  • Anonym (Mee too)
    Anonym (ut) skrev 2008-03-29 20:33:28 följande:
    inte vad min läkare sa i alla fall (den jag har nu går på ett annat ställe denna gången), hon tog det mest med en klackspark att "det är sånt som händer", de ser väl det mer än vad man själv hör talas om det. Ska till Plastikkirurggruppen denna gång, och satte in dem på kirurgcentrum

Får du betala mycket för uttagingen av inläggen?

• Anonym (Mee too)
    Anonym (ut) skrev 2008-03-29 21:17:26 följande:
    Nej, de tar bara 10.000. På de andra klinikerna jag kollat med, över hela sverige, så tar de 20.000 för uttag.
    Saken är ju den va att jag kommer bli helt platt när jag ammat min andra... Min syster har jättefina naturligt stora bröst, men inte jag
  • Anonym (Mee too)
    Anonym (ut) skrev 2008-03-29 21:27:07 följande:
    Mmm, det är orättvist sånt.Det är klart att du ska skaffa dem om du tror att de kommer ge dig en bättre livskvalite, absolut! Men det är också viktigt att tänka på vad det för med sig, det är ingen quick fix... förr eller senare är det dags igen, och det finns nackdelar och komplikationer, men om det fortfarande är värt det även om du skulle drabbas av dessa, så är det klart att du ska göra det.Det viktiga är ju att du mår bra!

Jo, jag har redan bestämt mig i stort sett. Har haft sånna här fuskinlägg i bh:n, känner mig så snygg och sexig som innan amning och så  Känns dom mycket onaturliga? Även fast man har push up så hänger dom ändå... Blää

• Anonym (Mee too)
    Anonym (ut) skrev 2008-03-29 21:35:07 följande:
    Alltså min man älskar ju dom, tycker väl att dom kunde vara lite mjukare, men jag har ju ändå flytande silikon. För mig känns det onaturligt dels för känselbortfallet, och dels för att det känns att det inte är bara mitt bröst han håller i, eller när han ligger på mig tex så känns det som om nånting ligger emellan oss. Som det faktiskt gör... Är skraj för hur mina kommer se ut sen, det tar 6 månader för skinnet att återhämta sig...
    ja du verkar ju inte haft en sån jättebra upplevelse med dina silisar. Jag funderar på gelé hallon, mest för säkerhetens skull... Min sambo älskar mig hur jag än ser ut, men han skulle nog tycka att det va snyggt med lite större bröst med även fast han inte säger det rakt ut Jag skule aldrig göra bröstförstorning för nån annans skull, däremot min systers kompis ska göra det för hennes kille tycker hon ska göra det. Skulle bli så sårad om min kille skulle säga så
  • Anonym (Mee too)
    Anonym skrev 2008-03-29 22:03:00 följande:
    hahahahaha förlåt för att jag skrattar men det känns så skönt att höra jag inte är ensam. killen säger samma sak att dom skulle vara lite mjukare och det kan ja väl håla med om. Det är ju inge direkt gossigo.....känner också att jag skulle bli ledsen om min kille undrar om jag kunde göra det. Det är ngt som man ska göra för sin "egen" skull.

Först och främst gör man ju det för sin egen skull. Men också för sexlivet liksom. Jag skulle känna mig sexigare sen så skulle nog bli mer sugen för man har snygga rattar, även fast han inte skulle erkänna det rakt ut

Finns det nå på en kille som är speciellt som skulle kunna "förbättras" utseende messigt?

• Anonym (Mee too)
    Anonym skrev 2008-03-29 22:23:18 följande:
    ojojojoj :) det finns så mycket numera som killar kan göra för att förbättra deras utsida.... lite vadinlägg, lite sillisar i uttarn för att det ska se ut som bröstmuskler, peela facet, lyfta lite här och lite där, inlägg i rumpan...hahahahhaa herregud, att ha inlägg i rumpan kan inte vara skönt....undrar hur det skulle kännas. men jag ska nog inte säga ngt. innan det blev vanligt med inplantat i brösten så var säkert det en ögonbrynshöjare....
    Min kille har en sån sjuhelvetes liten röv, vet ingen som har sån liten rumpa som honom, jättegullig Han lider inte av det inte jag heller... Hahaha Ärligt skulle min kille börja operera sig silikon i tuttarna, rumpinlägg, osv då skulle jag liksom inte tycka han va så speciellt manlig... Skulle han komma hem en dag och han har beställt tid för ett rumpinplantat serisöt jag skulle smälla av! Haha...Men vilka skillnader och fördomar man får, eller som har skapats.
  • Anonym (Mee too)
    Anonym (tips) skrev 2008-03-29 22:45:58 följande:
    Gör det inte!JAg har själv,har haft brösten i 3 år.Tog hallongele.Har haft konstant ont i brösten i tre år.Har ingen känsel i bröstvårtorna.Ärren är kvar och de är blåa.Har fått operera om dem 1 gång för att det fastnade för högt upp,på väg till kapselbindning i ena brösten,har betalt 75000totalt.Efter första operationen trodde jag att jag skulle dö av smärta,levde på citaton och nån annat starkt shit på K,som jag däckade av.Du gör som du vill,jag vet hur det är,men tips var beredd på att de är tillfälliga och gör bajs med din kropp

fy fan Hur vanligt är det med komplikationer. Statestik? Typ en på hundra, en på 50 osv?

• Anonym (Mee too)
    Anonym (ut) skrev 2008-03-30 10:28:39 följande:
    Just kapselbildning drabbar 5-10% av de som genomgår en operation
    Är det att kroppen stöter ifrån inlägget och det bildas vätska eller?
  • Anonym (Mee too)
    Sandra88 skrev 2008-04-05 07:15:43 följande:
    Anonym: Jag har opererat mig för 3 dagar sen och jag kommer ABSOLUT inte ångra mig om det blir nån komplikation. För hlr har jag inga bröst än att ha de jag hade innan op. Mina bröst blev helt förstöra efter min graviditet, de blev frutansvärt tomma och hänging. Men det som absolut var det värsta var att bröstvårtorna hållde på att ruttna bort på mig för de gick inåt och det gick inte att få ut dem, kunde inte tvätta dem ju. Så det luktade död och pina från dem och rann var=( Jag tycker att alla som gör det för sin egen skull och för att kunna må bra med sin kropp, gör helt rätt. Men de som själva inte vill men att deras pojkvänner har tjatat på dem så de gjort dem för deras skull, det är helt fel!!!
    Jag håller helt och hållet med, i ditt läge så är det självklart att op brösten det hade jag med gjort på momangen. Men att göra de för sin killes/sambos skulle eller ANDRAS skull överhuvudtaget är helt åt skogen. Man måste vilja det för sin egen skull.

Min kompis mådde så satans dåligt över sina amningsutpumpade bröst efter 2 barn, så hon sov med BH och linne varje natt, t.om när hon sov ensam! Hon titta sig inte i spegeln hon mådde verkligen piss dåligt psykiskt. Jag kommer få samma påsar när jag ammat min andra som kommer i sep, och jag vill ha tillbaka mina bröst som dom va förut. Men man kan inte låta bli och tänka: Hur i helskotta kan samhället ha påverkat en såhär? För det är ju egentligen inte en själv som kommit på denna idé att op brösten för man mår dåligt på grund av diverse saker...Jag vet inte hur jag ska förklara. Men ni kanske förstår hur jag menar?
Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??