Inlägg från: Anonym (Lillan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lillan)

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

Har bokat op nu i mars o var på sista förebesöket igår.
    Bestämde att vi skulle ta gelehallon, dvs fast silikon som läggs under bröstmuskeln.
    Just de här inläggen heter Mentor plus o det blir 235cc.
    Tillägga att jag är 1.64 lång o väger 53 kg, o har nu efter två ammade barn en liten A-kupa.
    Han trodde jag skulle hamna på en C-kupa.
    Känner mig jättenöjd inför op!

Droppformade/anatomiska inlägg är dyrare än runda.
    Kolla runt på internet så hittar du jättemkt fakta där. Våga annars höra runt m kompisar, det är oftast fler än du tror som har gjort el. ska göra. Kan vara skönt att prata m ngn öga mot öga som har gjort, för det kommer alltid upp mer frågor efterhand.
    Ett förebesök/konsultation kostar runt 300 kr, så det kan vara värt att kontakta fler än en.
    Lycka till!

• Anonym (Lillan)
    Anonym skrev 2008-02-29 11:48:29 följande:
    kul för dig vad kostar det då?
    Det kommer gå på sammanlagt m övernattning o alla omkostnader 36'000:-
  • Anonym (Lillan)

Såg jag skrev fel på storleken, det ska vara 325 o inte 235cc...

Anonym (vill oxå) skrev 2008-02-29 20:02:38 följande:
    Här har ni en till som vill/ska operera sina bröst.Har alltid haft en hyffsad B-kupa till jag fick och hade ammat klart mina barn.Mina bröst är nu sorgliga och obefintliga ....så jag tänker göra ngt åt det nu.Hur lång väntetid brukar det vara?Jag ska ringa imorgon/ alt på måndag och boka tid för konsultation iaf...Ngn mer som vill med skräckblandad förtjusning? JAg är så rädd för det här med narkosen...Men får väl ta med någon som kan hålla mig i handen Har någon av er fått en tid än?
    Min doktor sa att man får vänta mellan 4-6 veckor, lite längre ju längre fram på våren man kommer.
    Ja, det är skräckblandadförtjusning...
    Jag ska op:a mig den 18 mars, så det är bara tre veckor kvar. Sambon hänger med o sover över med mig o det känns tryggt. Vi kommer bo på patienthotell.
  • Anonym (Lillan)

Ska Op:a mig i Umeå på Team Plastik. Är relativt nyöppnat därav det låga priset, dock med en erfaren läkare som oxå jobbar på Lidingökliniken.

Spännande!! Om du går in på qvinna.info så finns det lite stödfrågor att dra ut som hjälper att komma ihåg o fråga om allt.
    Vart ska du??

• Anonym (Lillan)
    Om precis en vecka har jag op:at mig!! Superspännande!!

Liten fråga; Vad köper ni för sportBH till efter op el. får ni en på plats??
    Ska som sagt op:a mig i Umeå, men hade jag gjort det i S-holm på Lidingökliniken (hos samma läkare) så hade jag fått en BH på plats. Tycker det e synd att det inte är så i Umeå oxå, för det är ganska svårt att veta vilken storlek man ska köpa + att man inte vill att det ska sitta åt för hårt under bysten.
    Har kollat in StayInPlace som har en framknäppt (med dragkedja) som det stod i beskrivningen att många köper just efter op. Vet ju bara mitt mått runt under bysten inte vad det blir för storlek över bysten.
  • Anonym (Lillan)

Imorrn gäller det, o jag börjar bli nervös!!
    Skriver sen när jag kommit hem om hur det gick!

• Anonym (Lillan)
    Anonym (ut) skrev 2008-03-26 11:52:32 följande:
    hur gick det?

Det gick hur bra som helst!!

Är nu 8 dagar sen op o jag är nästan som vanligt igen. Smärtan var inte alls så jobbig som många skriver. har fött två barn o det här var inte på långa vägar lika smärtsamt. Klarade mig fint på de tabeletter jag fick o på fjärde dagen åt jag bara alvedon. Minstingen på 6 månader kunde jag lyfta efter 4 dar oxå. Kunde komma upp o röra på mig direkt efter op.

Brösten är jättefina o jag är supernöjd!
    Ångrar inte en sekund att jag gjorde detta!!

• Anonym (Lillan)
    Anonym (Plankan) skrev 2008-03-27 09:43:00 följande:
    Anonym lillan: Hej, var var du och op. dig nånstans? Nu vill jag me boka tid, men ska bara skramla ihop pengarna...
    Jag bor i Norrland så jag op:ade mig i Umeå på Team Plastik.
  • Anonym (Lillan)
    Anonym (:)) skrev 2008-03-27 09:43:48 följande:
    Vilka implantat är bäst?Vill att det ska se och kännas så naturligt som möjligt. Har hört att koksaltproteser kan kännas i kanterna.Vad skulle ni rekommendera?

Jag valde gelehallon, halvfast silikon. Inget som kan gå sönder o läka ut i kroppen.

Än så länge nöjd...

• Anonym (Lillan)
    Anonym (B(r)öna) skrev 2008-03-27 11:51:10 följande:
    Anonym (Lillan) skrev 2008-03-11 16:46:04 följande: Hur gick op.?Pris?Storlek?Typ?Rek. du andra att välja Team Plastik?
    - Op:n gick jättebra!! Jag trodde jag skulle vara som ett nervvrak innan, men var faktiskt otroligt lugn, förutom lite fjärilar i magen. Läkaren, sköterskan o narkosläkaren var bara så toppen!
    Mådde inte så dåligt efteråt o hade inga problem att stiga upp ur sängen för att gå på toaletten. Lite vinglig bara av narkosen.

- 36'000 o då inkluderade det även övernattningen o övervakning. Är dock ett introduktionspris eftersom de har nystartat där uppe.

- 325cc

- MentorPlus (gelehallon)

- Rekomenderar absolut andra att välja Team Plastik!!

Tillägga att det var Hans Atterhem som gjorde op:n.
  • Anonym (Lillan)
    Anonym (mammaledig) skrev 2008-03-27 12:48:39 följande:
    Här är en till som vill boka tid för op innan sommaren. Men jag är lite bekymrad för jag är mammaledig och har två barn, den lille är 10 mån. Hur många dagar tar det tills jag kan ta hand om dom själv igen? Läste att lillan skrev 4 dagar, andra som vet något? Vet inte hur jag ska lösa det med barnvakt när mannen jobbar. Annars får han ta ledigt, men hur länge?Någon som vet hur det känns precis dagarna efter, är man rörlig, hur ont gör det? Kan man bära en bebis i nödfall?

Min sambo var ledig en vecka o hjälpte mig. De första fyra dagarna sov jag mest o var allmänt snurrig av tabletterna, så det var jätteskönt att han fanns till min hjälp. Efter det hade jag nog kunnat klarat mig själv om det hade krisat. Men försök ha ngn tillhands första veckan, för som sagt är det så individuellt hur onr man har.
    Visst har man ingen hjälp så går det! Men man blir både trött av tabletter o att man går o spänner sig, + att sömn är jätteviktigt för läkningen.

Jag hade ont, smärta under o bredvid brösten, sen var det i princip bara muskelsmärta, att man är väldigt stel. Ju mer man rör sig desto mindre muskelsmärta får du. Oftast var det bara direkt på morgonen o efter man vilat o legat still.

Du kan bära en bebis i nödfall, inte direkt mot bröstet, men det går på annat sätt.
    Har man fött barn fixar man det jättebra, det gör inte lika ont!

• Anonym (Lillan)
    Anonym (B(r)öna) skrev 2008-03-27 14:09:50 följande:
    Svar på #73Kom på en fråga.Snitt under bröstet eller i armhålan?

Jag har snitt i bröstvecket o tror han bara gör det.

Är det hos Team Plastik du tänker konsultera??

• Anonym (Lillan)

Varför jag fick ett billigare pris var pga att de hade nyöppnat o hade introduktionspris.
    Tror att klinikerna söderut är dyrare generellt, pga högre hyror osv.

• Anonym (Lillan)

Säger som Anonym (ut) att det är nog bättre att göra det vår el. höst.
    Solen ska man passa sig för första tiden, bada får man inte göra förrän efter en månad tror jag. Sen så har man ju dessa snygga blåmärken, ser ut som nån slagit med ett järnrör rakt in i sidan på en!
    Han kan inte ta föräldraledigt??

• Anonym (Lillan)

Jag väntade 2,5 månad efter avslutad ammning o det gick hur bra som helst!

• Anonym (Lillan)
    Anonym (maybe) skrev 2008-04-06 22:11:16 följande:
    Lillan- var och när opererade du dig? Har hört att man ska vänta 6 månader efter avslutad amning men 2.5 månad lät ju lite roligare.....!

Jag slutade amma vid årsskiftet o 18 mars op:ade jag mig.

Bor i Norrland så jag op:ade mig på Team Plastik i Umeå hos Hans Atterhem.

Mkt nöjd!!

Handlar lite om placringen av implantatet. Lägger du framför muskeln så måste du nog vänta sex månader, men lägger du bakom som i mitt fall så funkar det så fort bröstet gått tillbaka, man rör inte själva bröstet då.
    Kände av op:n c. 10 dagar, första veckan hade jag sambon hemma.
    Kunde bära minsta barnet på sex månader efter fyra dagar hjälpligt.
    Starkaste smärttabletterna åt jag fyra dagar, sen bara alvedon.

• Anonym (Lillan)
    Anonym (ska skaffa) skrev 2008-04-09 21:11:51 följande:
    Lillan: Är du nöjd me dem på team plastik? Ha funderat på Hans men ja vet int verkar int va så många som varit där. Är ju skönt å ha hyfsat nära till kliniken ändå

Hans har jobbat många år nere i S-holm på Lidingökliniken, o jobbar nog ff där nere växelvis m Umeå.

Han vet vad han gör!

• Anonym (Lillan)
    Anonym (ska skaffa) skrev 2008-04-10 16:51:22 följande:
    Åh ska ringa å boka tid för konsultation nu...är nervös över de bara hur ska op då gå?? hoppas på snabb tid så man inte behöver gå å vänta så länge!!

Du får nog en tid för konsultation ganska snart, op-tid kan nog ta lite längre tid eftersom de oftast har mer att göra den här årstiden.

Du kan skaffa en lista på qvinna.info m stödfrågor. Kan vara lätt annars att glömma bort vad man ska fråga.

Annars kan du kika in på plastikkirurgiforum.se där du kan fråga runt o kika på massor av före/efter-bilder.

• Anonym (Lillan)

Det är väldigt olika rekommendationer mellan klinikerna,
    sen beror det oxå på vart snittet läggs.

• Anonym (Lillan)
    Anonym (:)) skrev 2008-04-29 13:30:05 följande:
    Hur stor skillnad är det egentligen på 50 cc?Jag vill lägga in mellan 250 och 300 cc. 250 känns för lite... tror ni att 300 cc vlir för stort? Är 1.63 och väger 55 kg...Jag har provat med inlägg för att se storleken... ser ingen större skillnad på 250 cc och 300 cc.Sen är det klart att det kommer kännas stort i början när man är van sina platta boobs...Ska bli spännande att se hur nöjd jag blir
    Jag är väl nästan din size, väger 52kg o är 1.64 cm lång.
    Jag la in 325cc, runda gelehallon, o jag tycker det ser helt naturligt ut på mig. Ångrar mig idag att jag inte tog liite mer.
    Tillägga att jag var en 70a innan, ligger idag på en 70c.
Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??