Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

Jag har tid för bröstförstoring den 3 juni, hos Gabriella på plastikkirurggruppen. Hon sa att man behöver byta efter ca 15 år, men om man väljer att inte stoppa i nya implantat, blir inte brösten jätte-hängiga?? Jag glömde fråga, någon som vet?

• Anonym (Anna)

Anonym (ut) skrev 2008-04-28 20:51:33 följande:

Anonym (Anna) skrev 2008-04-28 18:51:23 följande:
    Jag ska ta ut mina nu hos Gabriella, hon sa att de första 6 månaderna är de "Mjuka" och så drar skinnet ihop sig och man får sina ursprungsbröst. Iallafall om man inte lagt in så mkt, jag har 225cc.
    Ok, då vet jag!
  • Anonym (Anna)

Hej hej! Nu har jag fått tid för op på plastikkirurggruppen den 3 juni. Ska lägga in 375cc runda gelehallon, och jag är suppernervös...Nån mer som ska op. snart?

• Anonym (Anna)

Anonym (Fjäril) skrev 2008-05-02 10:14:01 följande:

Jag ska op mig nu på PKG.... Vilken läkare ska du ha?Anonym (Anna) skrev 2008-05-01 18:59:30 följande:
    Gabriella Sellman ska op. mig. När ska du op. dig?
  • Anonym (Anna)

Jag är 1.62 och väger 55kg och nu börjar jag fundera på om inte 375cc blir förstort på mig. Jag har en b-kupa idag och jag vill absolut inte att dom blir förstora. Det var ju jätte-svårt att bestämma sig på konsultationen, jag såg typ ingen skillnad på dom. Hjälp!!

• Anonym (Anna)
    WilliamSofia skrev 2008-05-02 15:12:47 följande:
    Jag va på konsultation idag,en fråga bara,han sa "men du kan lyfta inom en vecka,du kan bada och sola efter 3 veckor" lät inte det lite lite?Sen fick jag inte prova några stolekar,utan jag ska köpa mig en PORRTIDNING och leta efter hur jag vill se utSkumtMen priset vart ju bra,oavsett inlägg och mängd,29900
    Vaddå porrtidning?? Herregud, vart var du någonstans? Låter ju ganska oseriöst om jag ska vara ärlig.
  • Anonym (Anna)

Jag läste på ett annat forum att det var en patient som dog under en operation, på plastikkirurggruppen, vet ni nåt om det? Jag har mailat Gabriella för att fråga vad det vad som hände, men hon har nog tagit helg nu. Usch, jag blev orolig nu

• Anonym (Anna)

Absolut! Jag skriver här sen när jag får svar. Själva grejen är den att jag frågade Gabriella på konsultationen om det var någon som dött under operationen, (ja, jag är grymt rädd för narkosen), men hon sa att det aaaldrig hade hänt något. Varför inte berätta på en gång, istället för att jag får reda på det från annat håll och blir helt fundersam. Eller har jag fel?

• Anonym (Anna)

Ok, tack för länken. Hjälp säger jag bara, vågar man verkligen operera sig?

• Anonym (Anna)

Anonym (:)) skrev 2008-05-03 14:24:34 följande:

Uach, blir rädd när jag läser om kvinnan som dog. Är det någon som vet vilken typ av operation det var?Jag har fått för mig att det är större risker när man tar bort delar av kroppen, t ex fettsugning... vet inte om det är så men...Jag ska operera mig på onsdag men nu är jag jätterädd. Jag har ofta ont i hjärtat och i perioder slår det extra slag. Jag har kollat upp detta två gånger och de har aldrig hittat några fel... men nog känns det extramt läskigt :-/
    Jag har mailat till Gabriella som jobbar på det sjukhuset och frågat vad det var som hände. Jag hoppas jag får ett svar för jag blev oxå orolig eftersom jag ska operera mig där den 3/6. Jag kan skriva här sen när jag får ett svar.
  • Anonym (Anna)

Jag har fått svar av Gabriella och det var inte en bröstförstoring, utan en annat slags ingrepp. Kvinnan var 57 år gammal, och som någon annan skrev här, så gissar jag oxå på en fettsugning?! Angående min operation som är planerad till den 3/6 så ska jag nog boka av den, det är väl bättre att operera sig på senhösten/vintern? Jag läste att man ska tejpa ärren i 6 månader för att få det så fint som möjligt, och det känns lite dumt nu till sommaren.

• Anonym (Anna)

Jag hade väl tänkt ha implantaten i 15 år och sedan ta ut dom och inte lägga in nya. Känns inte aktuellt med silikontuttar när jag är typ 45 år.

• Anonym (Anna)

Anonym (ut) skrev 2008-05-06 13:26:59 följande:

idag har jag avbokat min tid för imorgon och letar ny klinik... nån som varit på plastikhuset i linköping?
    Har du avbokat tiden på plastikkirurggruppen?
  • Anonym (Anna)

Ok. Jag har inte avbokat min tid där än, men jag är så osäker på vad jag vill.

• Anonym (Anna)

Nej, jag kommer inte lägga in nya implantat när jag är 45 år, det är min spontana åsikt just nu ialla fall. Tror inte jag bryr mig om jag har hängbröst då, för det har väl alla vid den åldern Man måste ju vara medveten om att det är en ny kostnad varje gång man lägger in nya implantat och det blir ju massa pengar om man ska förstora brösten var 15:e år.

• Anonym (Anna)
    Svar på #496
    Så sa min syster till mig när jag berättade om mina bröstplaner, "varför ska du förstora dom, du har ju redan sambo och barn, det är väl jag som ska göra det som är singel" Men då förklarade jag att det är ju mina som har börjat hänga p.g.a barnen
Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??