Inlägg från: Anonym (sus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sus)

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

jag gjorde en bröstförstoring för en månad sen på victoriakliniken i sthlm. Kan varmt rekommendera dem. kostar 50000kr, men dr randqvist är otroligt duktig och föreläser för läkare över hela världen om just bröstop!
    Jag hade samma som du ts, en knapp a-kupa efter amning av 2 barn och det var nget roligt. nu har jag en c-kupa vilket känns såååå bra och lagom. de ser redan efter en månad helt äkta ut, är mjuka o fina i formen! och ser inte alls plastiga o stora ut!
    Väljer man bara en lagom storlek till sin kropp så är det skitsnyggt med "sillisar" tyckr jag! det är det där överdrivna stora som inte är snyggt i min mening!
    Jag valde anatomiska implantat, gelehallon.
    Det man ska vara beredd på är att det gör skitont veckan efter operationen! iaf för mig! jag var helt handikappad och hade gladeligen fött barn igen istället för den smärtan. (o då hade jag ändå två svåra förlossningar bakom mig)!
    Men efter en vecka lättade det! och nu en månad senare så har jag inte ett dugg ont förutom att det an svida lite i ärren som läker ibland om man inte är försiktig!
    lyca till ts! jag tror du kommer bli supernöjd om du väljer att göra op. välj en irurg som du känner förtroende för, ta en lagom storlek så det inte ser plastigt ut....

• Anonym (sus)

osäker- jag la in 360 i vardera bröst. Det är ganska mycket men efter att läkaren mätt mig så rekommenderade han denna storlek eftersom jag är bred över bröstkorgen och att brösten då inte skulle se stora ut på mig vilket de kanske skulle gjort på någon annan! Och han hade helt rätt, de ser inte ett dugg stora ut utan passar mig perfekt!

Mina barn är 5 och 2,5 år. Man får inte lyfta på minst 6 veckor så jag har inte kunnat lyfta min minsta än. har fått pyssla på så vis att de själva får klättra in o ut ur bilen osv.....men det kan ju bli svårt om din minsta bara är ett år. då kan det ju vara bättre att vänta ett tag om du inte har någon som kan hjälpa dig de första veckorna. Räkna med att vara väldigt dålig o ha oerhört ont den första veckan! jag tog mig med nöd och näppe upp ur sängen o in på toaletten! Som tur var så var barnen hos sin pappa den veckan så jag behövde bara tänka på mig själv!

• Anonym (sus)

fjäril- vad skönt att det gick bra
    Och att du inte har så ont! vad olika det är..jag låg däckad i en vecka .
    Och du....dom är ju snygga direkt efter op, men tänk att de kommer vara ÄNNU snyggare efter en månad . jag gjorde mina för en månad sen och jag fan inte sluta titta på dem

• Anonym (sus)

vill- jo jag tror det är vanligare att man har JÄTTEONT än mindre ont faktiskt! Jag hade räknat med smärta men inte att det skulle vara värre än att föda barn! . Men som sagt, det är ju individuellt! och efter en vecka så blev det mkt bättre . Men har du inte en kille som ställer upp så föröskt att ordna det med barnvakt oså första veckan eftersom du antagligen kommer må väldigt dåligt då, ha ont, vara trött, orkeslös osv. Dessutom FÅR du inte lyfta ngt!. Jag hade inte ens kraft att hålla i en kaffekopp då den bara gled ur handen. Men det kan ju även bero på om de lägger bakom muskel eller framför. på mig la de bakom o dr varnade mig innan att det ofta gör ondare då eftersom de skär av en del av muskeln, och att den då "inte orkar" liksom.

• Anonym (sus)

vill-nja jag vet inte, det beror nog på vad dr bedömer är lämpligast just utifrån din kropps anatomi. sen sa min dr att när man är smal och har liten byst så väljer han oftast att lägga bakom muskeln. dessutom är det mindre risk för kapselbildning då.
    Sen tror jag att det är så att om man tränar mkt så är det bra att lägga FRAMFÖR muskeln eftersom det då stör träningen mindre.

• Anonym (sus)

(fråga)- Det är vanligt att man får tappad eller nedsatt känsel efteråt. Men det brukar återkomma efter hand sägs det. Men man får räkna med upp till ett par månader...
    Jag har nästan ingen känsel alls i ena bröstvårtan..kan nypa hur mkt som helst utan att det känns..medans det börjar återvända i andra nippeln ...men som sagt, det var ju bara en månad sen jag fixade mina så jag håller hoppet uppe

• Anonym (sus)

sandra-jag opererade mig oxå för en dryg månad sen . resultatet blir bara bättre o bättre . Men på victoriakliniken där jag gjorde min op ska man vara utan någon form av bh de första 2-3 månaderna. så det verkar variera väldigt från klinik till klinik

Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??