Inlägg från: Anonym (:)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (:))

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

Hejsan!

Va trevligt att äntligen hitta fler som går i samma tankar som jag. Jag har kontaktat flera olika kliniker men just nu står det mellan clinique esthetique och proforma kliniken i Stockholm. Någon som har erfarenhet från dessa ställen?
    Ser fram emot det men ändå tvekar jag... tänker på alla komplikationer och så som kan uppstå :/
    Jag har fått en eventuell tid den 15 april vilket skulle vara bra för då hinner det läka och så innan sommaren.

Vilka implantat är bäst?
    Vill att det ska se och kännas så naturligt som möjligt. Har hört att koksaltproteser kan kännas i kanterna.
    Vad skulle ni rekommendera?

Jag ska bestäla tid för förstoring på måndag :P
    Är jättenervös... vet inte vad jag vill ha.. koksalt eller gelehallon.... finns så många för och nackdelar med båda.

Vad är egentligen bäst? Koksalt eller geléhallon? Har hört så många för- och nackdelar med de båda...
    Är det någon som hört någonting eller känner någon som opererat sig hod proforma kliniken?
    Ska beställa tid idag men jag blir lite avskräckt när jag hör er berätta om känselbortfall och att det inte känns "bra" när någon tar på dem mm...
    Alla vill ju såklart att operationen ska ske utan komplikationer och få negativa konsekvenser...
    Ni som opererat er? Är det värt komplikationsrisken?
    Vill ju så gärna operera mig! Är verkligen trött på min a kupa...

Mmm förstår hur du menar. Helst av allt skulle jag ju vilja ha naturligt snygga bröst men jag har sådana komplex att jag inte ens vill visa dem för pojkvännen, vilket både han och jag tycker är jobbigt. Innan min nuvarande pojkvän var jag tillsammans med en kille i fem år. Han såg mina bröst endast ett fåtal gånger under dessa år! Jag håller till och med för dem när jag är ensam hemma!
    Vill bara känna att jag kan gå naken i lägenehetn utan att bry mig om att täcka brösten! Jag vill kunna duscha med min pojkvän utan att skämmas och jag vill kunna köpa snygga linnen utan att behöva tänka på att jag inte kan ha det för att brösten är för små. Min pojkvän är verkligen underbar och stöttar mig i allt. Han vill såklart att jag ska tänka över beslutet men säger att han finns där och stöttar mig oavsett vad jag vill göra.
    Men jag kan ju tänka mig själv vad jobbigt det skulle var aom han inte visade sina privata delar för mig på grund av att han skäms över dem...

Gratis? Oh :)
    Det skulle ju inte vara fel :P hehe
    Skönt att höra att du är nöjd och att allt gått bra :D
    Vad har du för typ av inlägg? Koksalt, silikon eller gelé?

B kupan:
    Hej igen :)
    Känner verkligen igen det du skriver... inte alls kul att köpa underkläder när den minsta storleken knappt passar :(
    Vill hinna göra operationen innan sommaren så ärren hinner att läka och så.
    Vill veta mer om vilka inlägg du har och så :P
    Känns de naturliga och ser de naturliga ut?
    Ska som sagt beställa tid idag men jag vet inte vilka inlägg jag ska ha. Finns så många för- och nackdelar med alla implantat... Vill bara att allt ska gå så smidigt och bra som möjligt...

Jag kommer att göra den privat. Skulle vilja göra den innan sommaren men det kanske är bättre att vänta till hösten? Kanske inte är så bra nu när värmen kommer...
    Är nervös inför riskerna oh så :/

Sandra88:
    Vart opererade du dig?
    Är du nöjd?
    Ringde till proforma förut och de hade en tid åt mig redan i morgon (en återbudstid) men det kändes lite väl nära...

Valde du koksalt eller gelé?

Kram

Någon som hört någonting om art clinic i göteborg eller proforma i Stockholm?

Det är nämligen dessa två kliniker jag väljer mellan :)

På proforma kostar själva operationen + kapselförsäkring oavsett inlägg 37 000 kronor. Där ingår övernattning, konsultation, återbesök, narkos och allt annat. Resan får vi också betald :)

På art clinic kostar operation med koksalt 39 000. Vid annan typ av inlägg kostar operationen mellan 39 000 och 49 000. Där ingår inte övernattning och konsultation men allt annat.
    Vilken tycker ni att jag ska välja?

Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??