Inlägg från: Anonym (Tuttan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tuttan)

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

Jag ska me op mig den 24 juni och ska ha silikoninlägg, de lägger den bakom muskeln.
    Jag är bara sååå nervös och tänker på om de blir för små eller för stora. KOllade på inlägg med 350cc och 400cc, hon sa att skillnaden var att den 400cc fyllde ut mer. Jag har kollat på före och efterbilder men har svårt att få en bild ändå. På vissa ser de jättestora ut på andra inte. Men nu lutar jag mer åt 350cc.
    Jag är 171 cm och väger 57kg.

• Anonym (Tuttan)

Kan tillägga att mina kommer kosta 36000, och det är inte billigt.Inget lyft då kostar det mer. Det är ju inte så att de somkostar mer är bättre. Min op kommer ske i Falköping hos Dr Ivan Letterfors. Kosmetisk kirurgi. Jag är så nervös för smärtan. har ju klarat av att föda 2 barn så hon sa att det är lättare att hantera smärtan då.
    Jag vill bara inte ha för stora, vet att några som jag känner op sig och de har nästan sett lite överviktiga ut. Jag provade 40cc silikon och då tyckte jag inte det såg stort ut men är så osäker.

Jag är livrädd för komplikationer och hoppas innerligt att allt kommer gå bra.

Det som överväger mitt beslut är att jag inte vill gå och vara missnöjd hela livet över dom. Jag är ändå "bara" 27 och vill njuta lite mer av min kropp än så här.

Jag kommer ha min sambo hemma 4 veckor. och jag känner att det inte finns bättre tillfälle än nu då jag söker jobb och jag gör i och med hans semester. Men jag bör nog vara tydlig med att få vara mycket ifred första tiden.
    Men ska planera allt med mat osv.

• Anonym (Tuttan)

Mr p Daddy: Tack för svaret! Man kan ju bara hoppas att det inte blir nån komplikationer.
    Längtar men känns pirrigt. Känns så bra när man får lite uppmuntran. Tack för det med

Kan tänka mig att din syster längtat efter det efter 5 barn. Det är hon värd

• Anonym (Tuttan)

Måste fråga en sak...

Jag ska op mig den 24-25juni. Vecka 26. Nu fick vi en vecka på västkusten vecka 27. Den enda veckan vi kan.
    Kommer det funka att åka dit tror ni? Eller är det helt kört att tänka sig springa efter min son 4 år vid stranden. Jag har ingen aning. Många går ju tillbaka till sitt arbete efter en vecka. jag har min sambo så han kan ju springa efter min minsting på 20 mån.
    Min son behöver ju inte bäras eller så.
    Fast jag kommer ju inte kunna sola eller så. Men jag känner att vi måste komma iväg lite.
    Rådgör med mig snälla!

• Anonym (Tuttan)
    Anonym (Lillan) skrev 2008-05-14 21:13:45 följande:
    Du kommer säkert känna dig lite öm på morgonen o kanske ha problem m vissa rörelser, men jag tycker absolut du/ni ska fara. Jag lyfte min då sex månader gamla dotter efter c en vecka. Solen ska du passa dig för, delvis för att huden är så mkt tunnare precis över brösten sen så kan man få tjusiga solfläckar av medicinen. Sen har du säkert lite blåningar som man kanske inte har lust att visa upp.Lycka till m op:n o ha en skön semester!
    Tack för svaret! Det är min mamma som skrämmer upp mig. Hon är ju helt emot det och tror attjag kommer ligga ner och inte röra mig alls på veckor.
    Men nu känner jag mig tryggare. Det är det perfekta tillfället att op för mig med.
    Kram
  • Anonym (Tuttan)

Jag skulle läsa www.qvinna.info där kan man läsa mycket om allt som har med op att göra.

Jag har som sagt tid 25 juni och även om det är sommar så finns det ingen tid direkt efter att göra den då allt med jobb,ledighet, småbarn ska klaffa in. Jag kommer göra en egogrej men jag känner inte att det missgynnar någon annan i familjen. Jag har ju trots allt min sambo hemma så han har ju barnen.

Jag är som innan förlossningen rädd för smärtan. Men har man fött barn så  klarar man nog den mer. Jag tror också det är från person till person. Jag tycker ändå det är skönt att höra att man faktiskt kanske kan ha rätt så smärtfritt ändå. Hoppas innerligt jag är en av dom.

Angående solningen så är det ju mestadels för medicinen, och ärren. SOm ovan skrev till mig att skinnet är tunt. Jag kan rekomendera att spraya huden ist med suntanspray.

Men jag hör gärna på fler som berättar om just er op.

Kram

• Anonym (Tuttan)

Älskar solen med men därför så solar jag extra mycket nu så kan jag bara spraya sen Kan ju inte ligga direkt o pressa så mycket med 2 barn i farten ändå 

Jag är jättenöjd med min tid då sambon har semester samtidigt. Det är det som avgjorde allt. Eftersom man inte kan bära. Jag hade tänkt först till hösten med men eftersom sambons arbete avjorde det så tog vi det nu.

• Anonym (Tuttan)
    JohannaAxelsson skrev 2008-05-16 19:29:14 följande:
    Ja gör du det i sommar så kan du ju glömma solningen o badning
    Fast min sköterska sa att jag får doppa mig (inte direkt efter men efter några veckor, fast det skippar jag känner jag) och sola allt utom brösten. Det kan jag ta för ett par snygga tuttar. Längtar så.  Sen har jag hela juni att bada om vädret tillåter. Plus att vi ska åka iväg i vinter på solsemester så det är ju inte hela världen hihi
  • Anonym (Tuttan)
    WilliamSofia skrev 2008-05-16 19:20:22 följande:
    Har bokat nuMen jag ska nog ta hallongele,och oj det klev upp 10 000,men lika bra är det,för skulle dom spricka så rinner det inte ut!!!!!Han hade tid redan nu v 22, men vadå då är ju sommaren förstörde....eller?Hallon görs under bröst,vanliga silikon under armhålan.

Jag känner inte att min sommar är förstörd alls o jag gör mina mitt i. Men kan du boka senare så gör det. Då kan du ju ha mer frihet så att säga att bada o sola.

Jag kan ju vara med o bada med mina så länge jag inte doppar mig eller solar brösten. Dessutom är min lilltös känslig för solen så det blir hon o jag under parasollen i sommar hihi.

Om det går hål på silikon som jag ska ha, så rinner det inte bara ut. Visst finns chansen att det kan läcka men hon sa att för det mesta om det är ett hål i så stannar det kvar.

• Anonym (Tuttan)
    WilliamSofia skrev 2008-05-16 21:33:27 följande:
    oki....är rätt frästad att göra det nu,men jag har en på ett år så det känns bäst att vänta ...liteAnonym (Tuttan) skrev 2008-05-16 20:56:19 följande:
    Jag förstår! Jag var så velig själv. Har en 4åring och en snart2 åring. Man gör rätt i att bolla med tankarna man väljer till slut det rätta som passar en själv.
  • Anonym (Tuttan)

Anonym (jag med ) skrev 2008-05-18 15:29:14 följande:

Tjejer,får jag fråga vad ni betalade/kommer få betala?Vilket inlägg är egentligen bäst?Jag gjorde mina tuttar för 6 år sedan,koksalt användes då.Nu ska jag snart på en ny kosultation för att göra om dem.. Kommer inte ta koksalt igen,Det känns som om själva inlägget inte är fullt när man känner runt brösten,utan lite svallpigt...Dessutom vill jag göra lite större
    Jag kommer betala 36000 för min operation. Jag har valt silikon. De säger att de ser lite plastigare ut men jag ser faktiskt ingen skillnad. Hört att de känns lite hårdare men det kan jag förbise, jag ska ju inte klämma på dom
  • Anonym (Tuttan)
    Anonym skrev 2008-05-18 13:58:43 följande:
    Till Anonym (vill)Jag tänker PRECIS som dig. Är JÄTTErädd för framtiden.Tänk om man inte alls har råd att byta ut eller inte kan av någon annan anledning och är det möjligt att bara plocka ut och inte sätta in nya, hur skulle det se ut, man kan ju bara föreställa sig???? Jag menar om folk med större bröst klagar på att dom blir slappa och hängiga efter amning hur blir det då efter drygt 15 år....Faktiskt så är detta den enda anledningen till att jag idag inte törs ta steget att gå vidare.
    Jag känner att jag tar det då när den dagen kommer. Det finns ju lån om man inte har råd då. Annars kanske man helt enkelt väljer att inte ha inlägg mer... Man är ju äldre och kanske inte bryr sig lika mycket som nu.
    Klart de hänger ner sig lite men ett par silikonbröst är ju ett par silikonbröst liksom
  • Anonym (Tuttan)

Anonym (jag med ) skrev 2008-05-18 15:58:02 följande:

Tack för svaret Tuttan Får jag fråga vart du gör dina? 36.000 tycker jag låter ganska så "billigt". Jag har räknat med upp till 50.000:-Är det någon här som har "gelehallon"? Hur känns dem? Är ni/du nöjd?
    Det är inte billigt... Men sen beror det ju på om du ska ha lyft plus inlägg, eller geléhallon som är dyrare inlägg. På Kosmetisk kirurgi så varierar priserna på vad det är för op, ett bröstlyft med inlägg kostar 48 000, ett lyft kostar 32 000 utan inlägg. Så billigt vet jag inte, jag tycker det är normalt, det är en bra och duktig läkare och väldigt seriös klinik som finns på flera ställen i landet.
  • Anonym (Tuttan)

Anonym (jag med ) skrev 2008-05-18 16:19:33 följande:

Va tvungen att se efter,32.000 betalade jag då.Jag menade inte att det va billigt egentligen,tänkte bara att jag kanske inte kommer behöva lägga så mycket som 50.000 kanske Nåt lyft ska inte behövas.
    Nej men 50 000 tror jag inte du kommer behöva bekosta Det skiljer ju olika från klinik till klinik. Vissa tar ju ut höga priser för att de kan känns det som. Jag kollade runt olika kliniker. Nu har många jag känner gått till samma klinik som dessutom ligger i närheten, och jag känner mig tryggare när jag vet att andra vart nöjda.

Jag tänker på op varje dag nu, jag ska dessutom sova en extra natt där för de hade semesterstängt i hemstaden. Sambon kommer dagen efter när jag opererat mig och sover över sen dagen efter det så åker jag hem. Hur ska man ligga där en hel natt själv, tankarna och nerverna kommer ju ta all min sömn.
  • Anonym (Tuttan)
    Anonym skrev 2008-05-18 22:46:08 följande:
    jag har inte läst hela tråden, men undrar bara: är det "vanligt" att man opererar brösten efter att man fått barn? Blir dem så förändrade?Jag har varit ganska nöjd med mina bröst, men under graviditet och ammning har de vuxit från C till DD-kupa. Jag ammar fortfarande men inte lika mycket och märker att de börjar hänga. Nu är jag orolig att det kommer bli helt tomma och se ut som typ två strumpor med tennisbollar i om ni förstår hur jag menar.,. Finns det något inlägg som man inte behöver byta ut, alltså någonsinn, så att det bara blir en operation?
    Som jag förstått så måste du byta inlägg efter x antal år. Har för mg runt 15 år beroende på allt.

Jag tror mångas bröst förändras på olika sätt efter gravidteter och amning.
    Jag hade små A kupor från början, sen fick jag c kupa under amning sen pös de ihop och sen ökade de igen med andra barnet efter det är de som tömda påsar och dessutom fick jag hudbristningar runt dom för de växte så snabbt. Så jag gör det för den sakens skull med. Jag tror jag hade accepterat mina a-kupor om de såg ut som innan jag fick barn men nu blir det jobbigt att visa dom för sambon t om. Jag har dessutom fått lite mer former sen barnen och känner att jag vill se propotionelig ut, vet inte om det stavas så.
  • Anonym (Tuttan)

Anonym (Anna) skrev 2008-05-19 15:08:53 följande:

Svar på #496Så sa min syster till mig när jag berättade om mina bröstplaner, "varför ska du förstora dom, du har ju redan sambo och barn, det är väl jag som ska göra det som är singel" Men då förklarade jag att det är ju mina som har börjat hänga p.g.a barnen
    Men det är just det, varför ska man inte kunna bry sig om sitt utseende eller känna sig fin för att man har sambo, barn och hela köret. Tycker att det blivit mer viktigt för mig nu efter man fött klart o ammat än innan.
  • Anonym (Tuttan)
    JohannaAxelsson skrev 2008-05-19 21:32:51 följande:
    Jag kommer att göra detta enbart för min egen skull. Har velat göra det långt innan jag skaffade barn o längtan blir inte mindre direkt
    Det är nog den bästa förrutsättningen tror jag. Men även om jag hade små bröst innan och funderade på op så hade det nog bara varit tankarna än om jag inte skaffat barn. Att de förändrades så här mycket avgjorde allt. Detta är min egogrej, för min egen skull. Precis som du. Visst är det en härlig känsla, att verkligen känna sig säker att man gör rätt. Fast jag är sååå nervös över narkos, blödningar, infektioner o allt.
Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??